Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 2067 ggr
[Kaktuz]
9/27/12, 4:38 PM

Förståndhandikappad

Någon som vet hur det är om man får ha tex ett auktionskonto då ?

Ett exempel: personen verka inte förstå hur försäljning går till, reagerar på att köpare inte betalat mellan några timmar och ett dygn sen auktionen gick ut och hotar med negativt.

Annons:
[Varulv]
9/27/12, 6:55 PM
#1

Med andra ord: är du förståndshandikappad, Kaktuz? (det har åtminstone inte jag upplevt dig som, men det finns ju alltid lägen där man kan ta fel…) Obestämd

JohannaEkroth
9/27/12, 7:10 PM
#2

Varulv - Jag tror inte det gäller Kaktuz utan någon annan medlem på sidan med auktionskonto.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
9/27/12, 7:15 PM
#3

Ja det är så jag uppfattade saken i förstone också. Med mitt inlägg ville jag bara få Kaktuz att förtydliga sig. Flört

Zaphix
9/27/12, 8:10 PM
#4

Hur vet du att personen är förståndhandikappad..?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Kaktuz]
9/28/12, 6:57 AM
#5

#1 Nja nja vetitusan om man inte är de ibland Oskyldig

#4 Sa inte om jag vet eller ej, var inte frågan direkt..

[Varulv]
9/29/12, 9:56 PM
#6

Men Kaktuz… kan du inte förklara lite tydligare vad du avser med ditt inlägg? Jag tror många har blivit nyfikna vid det här laget, men få som begriper… ObestämdFlört

Annons:
[Kaktuz]
9/30/12, 10:55 AM
#7

Vad säjer lagen liksom. Man måste ju vara 18 år för många saker av denna sort, och myndighetsförklarad eller vad det heter, då gäller väl det denna slags handikapp med om dem skapa konto etc..

[Varulv]
9/30/12, 1:48 PM
#8

Finns det alltså en sida "AuktioneriFokus"? Där man kan bjuda på varor som auktioneras ut? Och för att kunna bjuda på varorna så måste man ha ett konto?

Och för att kunna få ett konto så måste man vara myndig - således minst 18 år gammal, samt inte omyndigförklarad.

Din fråga är kanske då:

"Är förståndshandikappade personer omyndigförklarade?"

Flört

VeganGeek
9/30/12, 4:09 PM
#9

Ja det får man, min bror är räknad som gravt förståndshandikappad men han är fortfarande myndig och får rösta och så.

Nu skulle han förvisso aldrig öppna något auktionskonto men rent lagligt är det inget som hindrar.

Förståndshandikappade har samma rättigheter som andra, omyndigförklaring är inte särskilt vanligt längre.

Dessutom är det ett ganska stort spektrum av självständighetsgrad bland dem som räknas till gruppen.

Att någon beter sig som du beskriver behöver inte bero på något sådant, folk kan vara sådana ändå.

[Kaktuz]
10/1/12, 6:55 AM
#10

#8 Jao Tungan ute

#9 Tack för svaret.

Upp till toppen
Annons: