Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

sanningen om ADHD

2012-10-02 23:00 #0 av: indra-bus

Vi med ADHD/ blir inte arga, vi blir fly förbannade! Vi blir inte tråkade , men vi blir totalt uttråkade! . Inte blir vi lite glada heller, men vi blir överlyckliga.

Det jag menar är att medkänslan våran är så stark, så vi går in med allt med livet som insatts. Det är verkligen slitigt men samtidig så tror jag det är en bonus. Allt vi lever och upplever är mycket starkare än andra, på både gott o

ch ont.... Här en liten beskrivning jag tycker passar perfekt:

När jag sörjer, är mitt hjärta delat i tusen bitar. Allt jag gör, gör jag mer. Allt jag ser, är skarpare. Allt jag hör, är vackrare och underbarare . Älska mej för den jag är. "

Sätt detta på din staus om du själv har /eller känner någon med ADHD/
Anmäl
2012-10-03 07:35 #1 av: Shine

Jag känner igen den där beskrivningen på min son. Han är en äkta känslomänniska indeed. Kyss

Anmäl
2012-10-03 08:02 #2 av: Zaphix

Känner igen det..

Dock blivit bättre med åren, om det beror på medicinerna gör mig avtrubbad eller inte låter jag vara osagt dock.

Anmäl
2012-10-03 17:15 #3 av: Porklash

Enligt forskningen så har vi inte mer eller starkare känslor än andra. Bara mer okontrollerade... på gott och ont.

Om jag ska vara lite tråkig...Flört

pEr

Anmäl
2012-10-03 17:40 #4 av: redheadgeorgeous

Så sant så :)

Anmäl
2012-10-09 01:31 #5 av: muammar

Fast, jag känner inte igen mig helt.

För att jag ska bli arg krävs väldigt mycket, en blir mest sne/irriterad men inte mycket mer. Bara visa saker tråkar ut mig fullständigt, exempelvis tjat, sociala bitar, icke-struktur...

Anmäl
2012-10-09 13:42 #6 av: Porklash

Man måste inte ha svårt att kontrollera ilska för att ha ADHD men många av oss har det. Det finns undantag som med det mesta.

pEr

Anmäl
2012-10-09 22:53 #7 av: muammar

Måhända, magnituden när jag väl blivit arg är ju kanske där det sitter. Känslor öht är ju lite sådär med - kan väl vara så en har as också.

Anmäl
2012-10-10 00:17 #8 av: [Varulv]

Jag har mina gränser. Överskrider någon dem, då tar det hus i h-e. Foten i munnen

αγάπη

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.