Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1544 ggr
tarotlasse
10/17/12, 10:53 PM

Kontakt med Arbetsförmedlingen.

I fredags så ringde min Arbetsförmedlare mig inte varje dag det händer.

Hon var riktigt trevlig och sa att hon fått in ett nytt jobb som skulle passa mig. Eftersom jag arbetat så många år inom tidnings branchen och omskolat mig till personlig assistent så var detta ett perfekt jobb för mig.

Det lät ju intresant så frågade ju naturligtvis vad detta var för ngt och hon svarade mig som journalist på en handikaps orginisations tidning.

Jag asgarvade rakt ut och sa att om hon läst mina papper så borde väl hon väl fatta att en dyslektiker med svåra skriv problem så kunde jul inte detta sluta på annat sätt en Kaos o katastrof på en tidning.

Jag har visserligen arbetat på olika tidningar i 27 år men som fotograf, bild redaktör och digital bildbehandlare men journalist var inget som jag någonsin  skulle ge mig på.

Så säger hon men vi har redan bestämt en tid för en intervju.

Det var ju bara att gå dit och irriterad var jag och funderade på hur jäkla korkade är dom på igentligen på AF.

Tyckte det var totalt meninglöst att gå på denna intervju. När jag kommer dit så möter jag en jätte trevlig och intresant man och en riktigt journalist profil.

Vi sitter och pratar en bra stund om tidningen mål och inriktning på handikapp frågor ngt jag brinner för. Men till slut så sa jag som det var att jag visserligen jobbat i tidnings branchen i många år men som fotograf o bildhantering att jag absolut inte var ngn journalist och dessutom dyslektiker med probelm med just att skriva och dessutom med ADHD.

Han skrattade gott åt mig och sa även om du inte kan skriva så är du en jävel på att snacka så kan du börja jobba på torsdag.

Jag blev så jäkla  paff  så visste inte vad jag skulle säga.

Så säger han att jag inte behöver skriva ett ord  för detta är en taltidning och att vi läser in all text. Att jag ska samla information om olika handikapps aktiviteter från komun och från dom olika handikapps orginisationerna  och läsa in detta på ljud filer så  jag var på betydligt bättre humör när jag gick därifrån.

Lasse

Lasse

Annons:
Zaphix
10/17/12, 11:02 PM
#1

Grattis!

Du verkar ju ha hittat ett toppenjobb för dig, helt perfekt ju. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

AnneN
10/17/12, 11:16 PM
#2

Grattis till nya jobbet Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ladydragon
10/17/12, 11:25 PM
#3

Grattis!

sen finns det ju olika hjälpmedel man kan få om man har Dyslexi och är det inom arbetet så tror jag oxå det finns en hel del

sudniF
10/17/12, 11:28 PM
#4

Grattis!

Blev himla glad av den positiva vändningen för dig!

Hoppas det kommer bli en bra, inspirerande och lärorik tid för dig

Rebellkatten
10/18/12, 12:01 AM
#5

Verkligen Grattis! Hoppas det går lika bra i fortsättningen!

Wide Awake Dreamer
10/18/12, 12:15 AM
#6

Vad kul, grattis! Låter som ett intressant jobb Glad

Annons:
Honestyisdead
10/18/12, 12:44 AM
#7

Grattis :) Som det kan bli!

Anne-Hedvig
10/18/12, 1:30 AM
#8

Dette høres jo glimrende ut! Lykke til med den nye jobben :-)

Star68
10/18/12, 2:42 PM
#9

Vilken fantastisk historia!!! :-D Va GLAD man blir när man läser sån´t!

STORT GRATTIS! OCH LYCKA TILL!

Men du Lasse…sååå himla illa skriver du verkligen inte. Här på BiF skriver du ju MASSOR med bra saker, och det är definitivt läsbart! :-)

Porklash
10/18/12, 4:13 PM
#10

Sedär! Det gjorde du bra! Arbetsförmedlingen med uppenbarligen. Kul att höra!

pEr

Jennix
10/18/12, 7:23 PM
#11

Ja men du ser, så det kan BLI?! Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Varulv]
10/18/12, 7:52 PM
#12

Jag tror absolut att de visste vad de gjorde när de kallade dig…! Flört

Stort grattis, Lasse! Glad

Upp till toppen
Annons: