Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1920 ggr
Tintin82
10/22/12, 8:57 PM

jobb

jaha då var restaurang jobbet slut restaurangen stängs för att öppna igen i april och då är jag välkommen

var på arbetsförmedlingen idag och påanmälde mig och efter en liten stund fick jag träffa en handläggare inte den jag ska ha utan en annan och när hon såg på en kod på min sida behandlar hon mig på ett annat sätt…pratar mycket försiktigt och pratar om särskild anställningsstöd…förklarar för personen att jag inte klarar av att gå hemma längre och vill gärna träffa min handläggare…min sius som hjälpte mig till restaurangen sa när jag pratade med honom att han skulle komma in innan jag slutade men icke…

jag läser ofta på iFokus att många av er som har en bokstavsdiagnos är sjukskrivna men jag har ADD/AS och haft diagnosen i lite mer än 2 år. men jag undrar många av er med bokstavsdiagnoser vågar ni själva söka jobb??Jobb utan lönebidrag??Jag är väldigt medveten om min diagnos med efter mötet med arbetsförmedlingen kände jag mig mer handikappad. Men vågar jag skriva en jobbansökan utan att nämna min diagnos??har någon av er gjort det?? har ni sökt "normalt" jobb och fått det? och ni som har en bokstavsdiagnos och ett "normalt"jobb vad är det för jobb??

Annons:
Honestyisdead
10/22/12, 9:01 PM
#1

Känner du att du fungerar bra på ett vanligt jobb så är det bara till att söka det.

Visste din förra arbetsplats om att du har diagnoser? Var det lönebidrag?

AnneN
10/22/12, 9:11 PM
#2

Jag skriver aldrig mina diagnoser i jobbansökningar, blir det aktuellt så kan jag om det känns nödvändigt berätta om det vid ev anställningsintervju om det är ett arbete där mina diagnoser på något sätt påverkar min arbetsförmåga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tintin82
10/22/12, 10:13 PM
#3

ja jag hade lönebidrag pga mina diagnoser…känner mig normal men när jag träffar min sius och andra människor som vet om min diagnos känner att dom förändrar och inte tror att jag inte klarar något och det blir jag så förbannad på

Upp till toppen
Annons: