Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Prova ut medecin idag

2012-10-25 08:55 #0 av: Smålänning

Överläkaren ringde igår, sa att de hade ett återbudju:) så idag, snart ska jag dit.. Känns oxå nervöst. Fick diagnosen i fredags.. Idag ska jag pröva ut medecin. Allt har gått himla fort. Ska ju vara tacksam för det, när man hört hur lång tid det gått för andra.

Något man ska tänka på?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-25 10:41 #1 av: AnneN

Om du äter andra mediciner eller kosttillskott så skriv en lista på alla sådana och ta med, även på de som inte är receptbelagda.

Lycka till Glad

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2012-10-25 10:57 #2 av: Smålänning

Oj, ska in om 5 min... Men kommer nog ihåg:S

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-25 12:17 #3 av: JohannaEkroth

Hur gick det? Glad

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-10-25 12:42 #4 av: Smålänning

Nu är jag klar! Efter långt samtal (bra) och blodtryck och sex rör med blod så får jag utskrivet concerta 36mg i eftermiddag:)
Ska bli spännande och se hur det funkar... Lite yr nu, så ska väl köpa en macka sen köra nio mil till skolan:/ för typ vända hem igen...

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-25 16:16 #5 av: CajsaBajsa2

Oj, behövde du ge blod? Förvånad

Anmäl
2012-10-25 17:33 #6 av: Smålänning

Ja, för sköldkörtel, socker, salt, lever typ. De vill väl hålla koll på det;) har hämtat ut medecinen nu, så imorgon får vi se hur det går.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-25 18:45 #7 av: CajsaBajsa2

Jag bara blev förvånad för jag behövde inte ge blodprov, bara urinprov och så längd, vikt, puls och blodtryck.

Anmäl
2012-10-25 19:40 #8 av: Smålänning

#7 urinprov slapp jag.. Det står i bipacksedeln att sköldkörtel kan förändras eller nåt sånt.. Så de kanske ville ha lite koll ifall något förändras, gissar jag.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Anmäl
2012-10-25 20:04 #9 av: CajsaBajsa2

#8 Jag tror urinprov är obligatoriskt här, för att de ska vara säkra på att man inte har något missbruk.

Kanske kunde de se att jag tagit massa blodprover nyligen av andra skäl, eller så är det helt enkelt olika i olika delar av landet.

Anmäl
2012-10-26 12:00 #10 av: Rebellkatten

Jag fick också lämna en massa blodprover innan jag fick medicin. Och kissprov. >_<

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.