Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2311 ggr
Praefatio
10/27/12, 12:45 PM

Vintertid

Passar på att påminna oss virrpannor här inne att i natt är det dags att ställa tillbaka klockan en timme. Klockan 03.00 ska klockan ställas om till 02.00.

Annons:
[Varulv]
10/27/12, 12:50 PM
#1

Suck! Då måste man således gå upp klockan tre mitt i natten för att ombesörja denna omreglering…!ObestämdRynkar på näsan

(Flört)

Smålänning
10/27/12, 1:07 PM
#2

#1 ja, fy vad jobbigt alltså;) kunde de inte ha kl 20:00 ist. El nåt hehe..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

JohannaEkroth
10/27/12, 1:10 PM
#3

Nä nu har ni fått det där om bakfoten. Foten i munnen

Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid…
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan… nu är hela mikron i sovrummet och svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut…
Det här känns så onödligt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner och datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar… :/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med…

Cool

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Smålänning
10/27/12, 1:18 PM
#4

Haha!:D Då får jag verkligen se upp! Vi ska till mina päron i helgen och ja… Får väl leta hos grannen imorgon. Så är det någon som ser massa mobiler och datorer gå omkring kl 3 inatt så är det heeeelt naturligt hehe;) Heja höstlegenden för bra insiktsfullt inlägg:D

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[Varulv]
10/27/12, 1:25 PM
#5

#3, #4 Haha-ha! SkrattandeSkrattandeSkrattande

… Till yttermera visso har jag hört, att man i samband med klockomställningen måste "ställa tillbaka trädgårdsmöblerna"…

Så nu måste jag åka ut till sommarstugan mitt i natten också för att ställa tillbaka trädgårdsmöblerna… GråterRynkar på näsan

Undrar hur det kommer gå ihop med att samtidigt vara kvar hemma och ställa om de klockor som är fasta där…

Får väl följa ditt tips, Höstis, och lasta in mikron, tv:n och datorn i bilen och ta med ut till trädgårdsmöblerna… Obestämd

Rebellkatten
10/27/12, 1:50 PM
#6

*hahahaha* Vad roliga ni är =D

Men bra tråd, jag hade helt missat att det var dags för klockomställning. Passar bra när klockbatteriet ändå ska bytas då Hello Kittyklockan stått på kvart i 11 i flera dagar nu.

Annons:
Smålänning
10/27/12, 2:20 PM
#7

#5 du behöver ju inte köra bilen själv heller om klockan i bilen flyttar back av sig själv;) Sätt dig bara i bilen med din mikro i knät och låt bilen föra dig till dina trädgårdsmöbler:) Känns som en magisk timme.. Man åker bakåt i tiden:O #6 faktiskt, jag hade helt glömt bort detta.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

mayolica
10/27/12, 3:07 PM
#8

#3 Du kan flytta tillbaka klockorna och vänta till våren Skrattande

Det är vintertiden som är orginaltiden, altså det var den tiden man gick efter hela året innan dom började krångla med olika tider för sommar o vinter.

~ mayolica ~

[Varulv]
10/27/12, 6:41 PM
#9

#7 Ah! Vad klurig du är! FörvånadGlad Ja, så ska jag naturligtvis göra! Skrattande

Annars så kom jag nyss på en oroväckande sak…: Vad händer, om man missar att flytta klockorna och trädgårdsmöblerna exakt klockan tre i natt…? FörvånadFoten i munnen

zatanica
10/27/12, 9:42 PM
#10

Oj, tack för påminellsen, hade helt förträngt det där eländet, undrar vem man ska klaga hos?

mayolica
10/27/12, 9:50 PM
#11

#9 Då blir det så att man får gå i ide under vintern o sova tills det är dags för sommartiden igenSkrattande

~ mayolica ~

CajsaBajsa2
10/27/12, 9:57 PM
#12

#9 skrivetav Varulv

Jag kan ha fel men jag tror att tiden stannar.

Tack för påminnelse och goa skratt! Skrattande

mayolica
10/27/12, 10:05 PM
#13

#12 Jag kan prova så får vi reda på vad som händer Skrattande

~ mayolica ~

Annons:
Smålänning
10/27/12, 10:46 PM
#14

#13 du får bli vår försökskanin;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

mayolica
10/28/12, 12:14 AM
#15

#14 jag ställer gärna upp gratis. Det får bli årets utmaning,jättespännande!Skrattande

~ mayolica ~

Zaphix
10/28/12, 7:18 AM
#16

Det hade jag såklart glömt igår när jag gick och la mig..

Kom i säng alldeles för sent då vi tittade på film, och skulle kliva upp halv sju. Trött och halvdöd tog jag mig upp ur sängen, duschade, fixade frukost och satt vid vid datorn och ser att klockan bara är sju.. Kunde alltså ha sovit en timma till ju!

Men å andra sidan så har jag mycket att hinna med idag, så det kanske bara var bra då..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Smålänning
10/28/12, 1:27 PM
#17

#16 så det blev inte så dumt ändå;) värre är ju när det ställs om en timme framåt. Hur gick det för försökskaninen?? Världen har inte gått under iaf… Om man bara ställer om till vintertid varje år och inte till sommartid… Det vore ju spännande..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Caf_Roy
10/31/12, 1:28 PM
#18

Jag delade ut tidningar på natten förut och började klockan tre. Det blev lite klurigt såna här nätter, tre och en halv timme efter midnatt var jag både en halvtimme försenad och en halvtimme för tidig.

Än värre var det när det ställdes om till sommartid, då fanns ju inte klockan tre över huvud taget, betyder inte det att jag var ledig då? Uppenbarligen inte, sade chefen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: