Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1693 ggr
Zorro_Tiger
2012-11-01 17:51

Frågor!

Hej hej! Jag ska ev börja gå på utredning för ADHD och jag undrar om det kostar något ( jag är 12 år ). Sedan hade det varit till jätte mycket hjälp om någon, anntongen här eller i pm.hade velat berätta så detaljerat som ni bara vill om hur utredningar går till m.m. Tack på förhand! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Annons:
[Joanna76]
2012-11-01 18:49
#1

Nä det kostar inget, upp till 19 år är allt vård gratis Skrattande

Zorro_Tiger
2012-11-01 20:18
#2

Jaha okej tack! :) Men jag känner en som har ADHD (ett år äldre än mig) och han tar någon slags medicin för det men om jag skulle börja med det också skulle det då kosta?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Joanna76]
2012-11-01 20:20
#3

Ja medicinen kostar tyvärr (en j***a massa) men alla läkarbesök är gratis

Zorro_Tiger
2012-11-02 03:22
#4

Jasså :P Men om vi säger att ajg nu har ADHD men inte har råd med medicinen vad gör man då? ;o

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Smålänning
2012-11-02 12:27
#5

#4 dina föräldrar kan ansöka om vårdbidrag(tror jag det heter) finns info om det i artiklarna på första sidan längst ner. Sen går medecinen på högkostnadsskyddet, efter ni har köpt medeciner för typ 900 kostar det er inget. Googla om högkostnadsskyddet om du vill veta mer:) Pga din ålder så kan ni nog få bidrag för resor mm. Om du har en barnförsäkring och det visar sig att du nubbar ADHD, KAN du få ut ett sorts "skadestånd" engångssumma eller uppdelat. Värt att kolla upp. Be dina föräldrar. Fråga på första mötet vad utredningen går ut på, vad kommer att hända, vad är det för tester och vad visar dem. Hoppas nu att allt ska gå bra!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Zorro_Tiger
2012-11-02 16:00
#6

Tack så jätte mycket :) !

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Annons:
Upp till toppen
Annons: