Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1443 ggr
CajsaBajsa2
11/9/12, 1:05 PM

10 mg :(

Jag har ätit 20 mg Ritalin i några veckor nu men inte märkt så stor skillnad. Sist jag var hos läkaren undrade hon om jag ville öka dosen, utan att egentligen ha pratat om hur jag upplevde medicinen. Då hade jag bara ätit i några dagar så jag ville vänta och se. Så nu idag träffade jag henne igen. Jag berättade att jag inte direkt märkt någon effekt, men att jag de första timmarna efter jag tagit tablett blir lite stirrig, som att jag har mer energi men bara på insidan och den kommer inte ur i form av att jag gör något. Jag har hemma tänkt att det känns som att jag står i startblocken och stampar men inte orkar ta mig iväg, att om jag ökar dosen kanske jag orkar ta mig iväg och göra något med energin, men de orden hittade jag inte när jag var hos läkaren. Hon sa att det låter som en inre rastlöshet och att jag ska testa att minska dosen, till 10 mg. Det känns jättetokigt, om jag inte märkt något positivt av 20 mg. varför skulle jag då göra det av 10 mg? Då kan jag ju lika gärna skita i att äta farlig medicin och få biverkningar.

Självklart ska jag ju prova i alla fall, men det känns skönt att kunna vädra sina tankar och sin frustration här.

Annons:
CajsaBajsa2
11/10/12, 10:44 PM
#1

Nää, jag mår ju bara sämre av de där dumma tabletterna Rynkar på näsan

Honestyisdead
11/11/12, 6:25 PM
#2

Ppå vilket sätt mår du dåligt?

[Kaktuz]
11/13/12, 6:30 AM
#3

En biverkning är inre rastlöshet. Och ångest m.m när den går ur.

CajsaBajsa2
11/13/12, 7:36 PM
#4

#2 skrivetav Hera

De närmaste 2-3 timmarna efter jag tagit tabletten får jag en slags inre rastlöshet, som lätt blir till en stress, oro eller ångest. I det hela taget så har jag mått mycket sämre sen jag började med medicinen, jag är deppigare, virrigare, säger fel ord, orkar inte göra någonting, allt känns oöverstigligt jobbigt så jag sitter bara och gör ingenting.

När jag åt 20 mg. höll medicinen i sig nästan hela dagen. Jag märkte att jag mådde bättre på kvällarna men det är inte så ovanligt för att vara mig för jag gillar kvällar bättre. Men nu när jag bara äter 10 mg. så håller de bara i sig ca. 4 timmar så då har jag märkt att jag mår bättre när "effekten" avtagit. Idag tog jag ingen tablett alls för jag hade ett väldigt viktigt och krävande läkarbesök och då märkte jag också att jag mådde bättre. Var inte så nervös, fastän jag var nervös. Som exempel: Häromdagen skulle jag hem till en vän jag inte träffat på länge och aldrig varit hos förut, det var jag nervös för, men när det väl var dags (med medicin i kroppen) var jag så nervös att det kändes som att det var min egen avrättning jag väntade på. Jämfört med idag då jag egentligen borde vara mer nervös (eftersom jag väntat på detta läkarbesök i ett år och det är väldigt väldigt viktigt för min hälsa och jag var rädd att jag inte skulle komma ihåg allt jag ville säga), men då kände jag mig inte så nervös ändå.

Upp till toppen
Annons: