Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1650 ggr
kristina130
11/10/12, 11:53 AM

Hur reagerar ni på detta?

_Jaha, det var ju precis vad jag med panikångest behövde läsa, nu får jag ännu mera ångest Gråter _ Livshotande hjärtsvikt av ADHD-medicinering
http://www.lakartidningen.se/07engine.p … leId=18830

Annons:
JohannaEkroth
11/10/12, 12:05 PM
#1

Ta det lungt, Kristina. Hur många 1000-tals personer tror du inte behandlas med ADHD-medicin. Det kan ha fått hjärtsvikt ändå, utan medicineringen. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
11/10/12, 4:18 PM
#2

Får jag det har jag i alla fall fått en möjlighet att leva mitt liv fullt ut tills dess, kan jag inte utan medicin.

Jag äter dubbla "maxdosen", så riskerna kanske ökar då? Gör inte så mycket faktiskt, värt det för mig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Wide Awake Dreamer
11/11/12, 5:58 PM
#3

ADHD-medicin har väl använts ganska länge? I så fall borde detta ha kommit fram tidigare tycker man, särskilt om det skulle vara ett stort problem? Jag tolkar artikeln som att författarna misstänker att ADHD-medicin KAN utlösa problem med hjärtsvikt men att det är långt ifrån fastställt.

tarotlasse
11/11/12, 6:24 PM
#4

Ja man började medicnera överaktiva barn redan i början av 30 talet och metyl fenidat som ät innehållet o Concerta och Ritalin kom på 60 talet.

Så har använts i nästan 50 år nu jag går på kontroller var 3e månad där man kollar blodtryck osv. Så är inte ett dugg orolig för detta o känner mig trygg  med dessa kontroller var 3e månad.

Lasse

kristina130
11/11/12, 8:41 PM
#5

Tack alla snälla som svarat på detta och skrivit hur ni tänker/tycker. Det har hjälpt mej att känna mej lugnare igen, och jag tänker att jag borde nog inte läsa och ta åt mej av allt som skrivs i tidningar, utan lita på att läkare/sköterska kan det där. Tusen tack igen, det betyder jättemycket för mej ( eftersom paniken lugnat sej nu ) att ha fått läsa era åsikter.

Jättekram till er allihopa Glad

Upp till toppen
Annons: