Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2409 ggr
zatanica
2012-11-13 10:28

vitaminer mm

Har gått och tänkt på det här ett tag nu, om det kanske finns fler som gör/gjort som jag.

Har ju större delen av livet känt sig anorlunda och sådär, att man inte passar in vad man än gör. Som yngre försökte man ju smälta in, härma andra, byta bokmärken med tjejerna och hockybilder med killarna, skejta med killarna och testa alla möjliga stilar för att smälta in. För att till gymnasiet bara ge upp och vara som man var.

Men där i gymnasiet kom ju nästa problem, hur sjutton skulle man orka, man var ju så trött, kunde däcka när man kom hem i ett par timmar för att sedan inte sova alls under natten för man var typ för trött för o sova. Somnade framåt småtimmarna och kom inte ur sängen fören 5 min innan busen gick.

Försökte hitta lösningar på detta som kanske inte alltid var så bra, för att man skulle orka och hänga med. Slutade med att skolk var bästa lösningen och att flänga runt bara.

Runt 18 kom jag så på att vitaminer måste ju vara det som saknas, vitaminer borde göra underverk. Så provade alla möjliga vitaminer, tror inget direkt funkade.

Sedan dess testades alla möjliga multivitaminer i flytande och pillerform, åt dem hyffsat regelbundet. Men inte tror jag de hjälpte.

Runt 25 var jag less och gav mig på ginseng, arcticroot, chisan och allt vad det hette som skulle kunna göra folk pigga, tror inte heller detta funkade så bra.

Sedan fick jag min ADHD diagnos året jag skulle fylla 28 och AS diagnosen nu i år när jag skulle fylla 29.

Knaprar nu bara några vitaminer som ska vara bra för håret, hårform från life, typ D och b vitaminer i tror jag och något mera. Testade även järn i flytande och brus under ett tag och det tror jag faktist hjälpte en aning men man ska ju komma ihåg att ta eländet.

Nu är jag så less på mig själv, så trött och svårstartad så jag kan typ lika gärna gräva ner mig under en mossig sten i skogen.

De senaste typ månaderna kommer jag inte ur sängen, kan vara typ vaken i flera timmar, på morgonen. Men liggger där som en klubbad säl, kan knappt röra mig och komma ur sängen är en kamp. vad sjutton är fel lixom, inte det att det inte fnns att göra så man inte har en anledning att gå upp, finns hungriga djur och en trädgård och helt hus att dona i.

Jo visst jag kan testa ADHD medicinen, men då måste jag ringa och så måste jag gå dit, avbokat två möten under tiden sedan jag fick diagnosen.

Lite fjantig, rädd för att jag inte ska vara jag längre och larvigt nog är enda biverkningen jag är rädd för att jag ska tappa håret Rynkar på näsan Har ju hår ända ner till rumpan o en liten bit till. Vill inte bli av med ett hårstrå. Visst kanske en aning fåfängt.

Så jag har helt enkelt börjat fundera på mina vitamin coctails igen, någon kombo borde ju kunna få mig att komma upp ur sängen och känna mig lite piggare samt gärna få mig att orka göra saker, mer än sitta här hela dagarna. Och tänka på saker som jag vill eller borde göra. Just nu vill jag ut i skogen och plocka mossa mm för att sedan göra blommarangemang och liknande. Men men,

Annons:
Zaphix
2012-11-13 12:31
#1

Äter vitaminer, men det är bara för att jag är vegetarian och behöver få i mig B12.

Är dock inte speciellt trött av mig, blir snabbt energilös, men det handlar om att jag varit deprimerad i så många år innan och att all ångest tar energi ifrån mig. Inget vitaminer hjälper mot, inte heller adhd-medicinen. Är rätt aktiv i huvudet och i kroppen tills energin dör och jag måste ladda batterierna innan jag är aktiv igen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
2012-11-13 13:44
#2

Hm, ja huvudet är det ju typ aldrig stilla i Glad men lite synd att det inte alltid syns. Skojar ibland om att jag skulle behöva ha någon som sparkar igång mig till och från när jag blir såhär. För kommer jag väl igång finns det oftast ingen hejd på mig.

[Varulv]
2012-11-13 18:57
#3

Fråga en som varit med ett tag. Jag känner som du, så här års. Vet med mig, att jag dras med SAD.

Om jag själv fick önska, så skulle jag vilja ha ett samhälle som tog stor hänsyn till oss SAD:are. Vilket innebure, att vi faktiskt fick sova ut riktigt rejält om morgnarna; slapp ta hänsyn till NT-konventioner etc.

Afturelding
2012-11-13 20:56
#4

Jag blir väldigt trött på hösten, jag lägger mig klockan nio och sover till tiotiden dagen efter. Funderar starkt på att börja med blutsaft eller dylikt igen, jag är vegetarian dessutom så lite extra vitaminer och järn vore nog inte fel.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

zatanica
2012-11-13 21:06
#5

Ja men det är inte höstens fel, händer likväl på sommaren, nästan mer då.

Är en riktig höst och vintermänniska, brukar blomma upp då, det är då jag återupptar cykling och långa promenader. Det är då det riktigt brukar börja spritta i kroppen av den härliga kalla friska underbara luften, när man äntligen kan mysa under filtar med te och ljus. mm älskar höst och vinter.

Sommaren låser jag i princi in mig i källaren för jag lider av värmen.

Zaphix
2012-11-13 21:16
#6

Jag skulle klara hösten och vintern bättre om jag slapp det där jäkla påfundet med vintertid har jag insett. Jag hade hellre sett att det blev svart klockan 17 istället för 16 och att det var svartare längre på morgonen. Då skulle jag hinna med att se ljuset lite om dagarna.

Jag är riktigt bitter just nu på vintertiden och funderar på att engagera mig politiskt bara för att få till en ändring om att ha sommartid året om.

Idiotiska skit-påfund.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
zatanica
2012-11-13 21:26
#7

Håller med dig zaphix har aldrig begripit det där påfundet med att manipulera med tiden. inte fult friskt någonstans.

[Varulv]
2012-11-13 22:25
#8

Håller med ej jag även! Flört

Upp till toppen
Annons: