Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Nästa steg?

2012-11-14 19:48 #0 av: [Varulv]

Säg,

att du vaknar upp på ett sjukhus efter ett självmordsförsök.

En auktoritet sitter vid din sida och säger:

"Du hade hakat upp dig i din förra nivå bara. Nu ska du ta nästa steg. Du äger förmånen att helt och hållet bestämma detta. Således: hur ser ditt nästa steg i livet ut!?"

Ja, hur ser nästa steget ut i ditt liv om du själv fick bestämma helt och hållet...!? ObestämdFlört

Tungan ute

αγάπη

Anmäl
2012-11-14 20:57 #1 av: Zaphix

Jag skulle nog inte vilja ta ett steg till efter ett självmordsförsök, lär inte ha börjat se mer ljust på livet bara för att jag misslyckats en gång.

Men om man bortser från hur verkligheten skulle vara för mig så skulle jag fortsätta med den plan jag har nu. Fortsätta min utbildníng detta läsår och söka in till andra utbildningar till hösten. Även i mitt hästliv skulle jag fortsätta på samma spår som nu, då det känns som det bästa för oss i nuläget.

Anmäl
2012-11-14 20:58 #2 av: blackfriday

Det finns ju en anledning till att man försökt ta livet av sig, och den anledningen finns säkert kvar när man vaknar upp på sjukhuset.

Så det blir att göra ett nytt suicidförsök.

Anmäl
2012-11-14 21:11 #3 av: [Joanna76]

Nästa steg blir väl att få bort det som gjorde att man ville dö från första början.

Anmäl
2012-11-14 21:20 #4 av: JohannaEkroth

Nästa steget finns inte, för jag hade gjort det vattentätt med totalt omöjligt att misslyckas. Oskyldig

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-11-14 22:25 #5 av: [Varulv]

Ok tack för era svar! Glad

αγάπη

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.