Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1612 ggr
Tintin82
2012-11-24 17:47

54mg 36 mg

54 mg ska jag ta på morgonen och 36 vid ca 2…ibland när jag tar 54 mg så är jag rädd att det är för mycket för jag blir seg och reagerar knappt alls men 36 är bra Men vissa dagar känns 54 mg jättebra och jag orkar jättemycket…känner ni igen att vissa dagar så fungerar det bättre än andra? Eller kanske det är för att jag är arbetslös fram till måndag och bara sitter hemma Diagnos: ADD/AS

Annons:
tarotlasse
2012-11-24 20:11
#1

Jag tar också 54 mg på morgonen och 36 mg vid 13-14 tiden.

Jag fungerar inte hela dagen på morgondosen utan blev fruktansvärt trött på eftermiddagen och då föreslog läkaren att lägga in denna eftermiddags dos.

Det är framförallt när jag arbetar eller då jag studerade så orkade jag inte  det  blev för tufft  för mig.

Blev under en period sjukskriven 50 %  eftersom jag inte orkade på eftermiddagen och AF ville klassa mig som ej fullt arbetsför när jag blev arbetslös.

Men med eftermiddags dosen fungerar jag betydligt bättre o orkar jobba hel tid.

Däremot så brukar jag inte behöva eftermiddags dosen när jag är ledig.

Så brukar inte ta eftermiddags dosen lörd o sönd.

Lasse

dramanda1
2012-11-24 21:57
#2

Ni kan ju också prova 48 mg det äter jag och det hjälper för att 36 funkar inte och 54 mg spyr jag bara utav så man kan ju ju ta mitten också

Zaphix
2012-11-24 23:05
#3

Vissa dagar känner jag mig mer hyper än andra, men det är nog helt normalt för människor att ha mer energi vissa dagar än andra. Inte reflekterat över att medicinen har mer effekt endel dagar än andra.

Äter 108 mg Concerta på morgonen och 10 mg Ritalin vid kl 16 och 10 mg till vid kl 19-20.

Är lika aktiv och har lika mycket saker att göra på helgen som på vardagen, så tar lika mycket medicin alla dagar. "Fullt ös - medvetslös" just nu.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Admantine
2012-11-26 12:24
#4

Jag jobbar natt och tar då en 54 mg + 36 mg som för det mesta håller hela natten (10 tim), ibland behöver jag fylla på med 20 mg Ritalin framåt 4-5 tiden.

För mig funkar det otroligt bra. Innan jag började med Concerta kunde jag somna när som helst och var som helst.

Upp till toppen
Annons: