Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 6877 ggr
Zaphix
12/28/12, 11:34 PM

Långtidsbehandling med stilnoct

Ätit Stilnoct i säkert två år nu, blivit så de flesta nätter. Har stora sömnbesvär och väldigt svårt att somna om nätterna men vaknar ändå tidigt trots att jag bara sovit ett par timmar.

Äter förutom Stilnoct även melatonin och mirtazapin för sömnen, hjälper så att jag blir tröttare iaf.

Var till läkaren idag och pratade bland annat om min medicinering och då även om stilnocten. Hon tyckte jag gott kunde fortsätta äta den, men gärna ta några dagars uppehåll med jämna mellanrum för att minsta risken för beroende och öka effekten av medicinen.

Det gör jag också, men inte så ofta som jag borde. Under uppehållen sover jag knappt något alls och väldigt otoligt när jag väl sover. Har tyvärr inte tid att vara som en zombie under dagarna.

Tar jag inga uppehåll minskar effekten är min erfarenhet, vilket gör att jag behöver ta uppehåll..

Finns det mediciner man kan äta under uppehållet?

Kan zopiklon eller något annat sånt fungera?

Andra tips på hur jag klarar av uppehållen är jag tacksam för..

Att radera Stilnoct från mitt liv helt går inte, jag kommer inte klara av att inte orka med skolan och hästen, det skulle sluta med att jag blev sjuk igen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Spacegirl31
12/29/12, 7:49 PM
#1

Har du provat Propavan?

Det är en sömntablett som inte är vanebildande.

Förstår att det är jobbigt med uppehåll.

Zopiklon liknar Stilnoct, den är också vanebildande.

* ~* Ha en bra dag *~*

kristina130
12/30/12, 3:20 PM
#2

Jag brukar ta 2 Atarax den kvällen jag gör uppehåll med min Zoplikon ( insomningstablett ), sedan kan jag ta Zoplikonen 2 kvällar i rad, sedan uppehåll igen.

Zaphix
1/1/13, 10:50 PM
#3

#1: Propavan hjälper tyvärr inte alls.. Blir bara bakis av den.

#2: Atarax hjälper tyvärr inte heller, men bra tips iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Croatoan
1/26/13, 7:58 PM
#4

Jag äter Zopiklon, utan den somnar jag inte utan blir vaken 2-3 dygn. Den är en ren insomningstablett, men den ger iaf 2-4 timmars sömn. Tror jag snittar 4 timmars sömn per dygn. Men för mig funkar den och vad jag vet är den inte "beroende framkallande".

Zaphix
1/26/13, 9:40 PM
#5

Zopiklon är beroendeframkallande i stil med Stilnoct, gick på den innan med tyckte inte den gav någon vidare effekt.

Just nu sover jag rätt bra ändå, med medicin, utan sover jag inte alls.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

SSKAnna
3/14/13, 11:42 AM
#6

Jag lider med dig och alla andra som, liksom jag då, ständigt måste prova olika lösningar för att få ihop sömnen!

Det är lika här; jag har väl gått igenom varenda sömntablett och halva FASS vid det här laget och blir inte klokare för det..

Imovane/Zopiklon funkade bra i många år för mig men sedan fick jag så besk smak i munnen av den så jag fick lov att byta. Stilnoct ger mig massa hallucinationer/sömngång-tendneser/minnesluckor så den skrämmer mig! Attarax, Lergigan= ingenting och Propavan gjorde mig koma-trött i flera år!

Jag tycker att läkarna ofta försöker "sälja på " mig en massa Neuroleptika som aldrig ger något förutom seghet och biverkningar. Jag har haft Seroquel 25 mg till natten i ca 2 år men nu när den blivit Qetiapin så slår den ut mina Metamina på morgonen!

Förr åt jag Nitrazepam som insomningstablett men kunde sluta med den när jag fick Melatonin. Melatoninet räcker dock inte nu när jag är inne i en stressig period och då blir det alldeles för lite sömn!

Fick på nåder 25 st Nitrazepam förra veckan och det brukar liksom räcka för att "bryta mönstret" så jag hoppas på det..

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Annons:
cykelpump
3/15/13, 2:00 AM
#7

Sonata! Är verkligen lycklig över den medicinen. Insomningstablett, sitter i kroppen i 3h bara så man blir inte bakis eller något. Om man vaknar på natten kan man ta en till. Men inte om du ska upp inom 3-4h. Då kan man bli bakis. Är väldigt nöjd!

Pelle Långlös
3/15/13, 8:27 PM
#8

Jag har också problem men har inte testat så många mediciner än. Sist hade jag imovane men blev tolerant

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zaphix
3/15/13, 10:35 PM
#9

#6: Har provat neuroleptika jag med, men var inte min grej. Fungerade hyfsat, men jag gillade inte att äta det, kändes inte bra. Så la ned det.

#7: Lät bra ju, ska kolla upp mer om den och ev. prata med läkaren om det nästa gång vi träffas. Typ till sommaren.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

SgtArdbeg
3/16/13, 9:29 AM
#10

@SSKAnna
"Jag har haft Seroquel 25 mg till natten i ca 2 år men nu när den blivit Qetiapin så slår den ut mina Metamina på morgonen!"
Hur menar du då? Fungerar Quetiapin annorlunda än "riktiga" Seroquel?

HannaVastervik
3/27/13, 7:09 AM
#11

Jag har 25 - 75 mg qetapin till natten, hade seroquel innan med, inte märkt någon skillnad??

Upp till toppen
Annons: