Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 766 ggr
Tintin82
2012-12-31 15:04

En liten fråga

ADD/As och undrar om någon känner likadant. 54 mg Concerta på morgonen 36 på eftermiddagen Ibland känner jag att med det i kroppen blir jag mer fokuserad men jag har svårt att skratta och har roligt och när jag inte har något så är jag som den jag var innan 3 år sedan då jag fick Concerta glad och även om jag fortfarande är glad så är det så mycket att fokusera på att man inte hinner vara glad och har fått höra att jag har svårt att le. Men finns det något man kan ta istället för Concerta som gör mig gladare och piggare och gör att jag behåller fokus??

Annons:
Dexters_matte
2013-01-11 15:31
#1

Har du någon läkare/kontakt inom sjukvården som du går till för din ADD/AS? Ta upp alla avvikande känslor med hen. Jag har turen att ha en kontakt via psyk som jag träffar för min medicinering. Av honom har jag lärt mig att ta upp minsta avvikelse i mående och beteende. Är enormt förvånad hur mycket som hänger i hop med cs-medicin och mående!

Jag kan förövrigt känna igen mig i det du skriver. Ibland kan det vara en jusetering av dosering eller byte av medicin för att du ska känna dig både fokuserad och glad!

Upp till toppen
Annons: