Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1767 ggr
Tintin82
2013-01-13 21:27

Vad ska man ta upp??

I morgon ska jag till min läkare. ADD/AS och jag har Concerta och antingen måste jag höja dosen eller byta sort. Jag vet vad jag vill men när jag är på plats och ska öppna munnen så har jag plötsligt så svårt att få ut det jag ska säga men jag har fått en ny kvinnlig och jättetrevlig läkare men när DU går till din läkare vilka frågor tycker du är viktigt att ta upp? DU som läser detta och har min diagnos var har du för mg när det gäller Concerta?? Om du inte har Concerta vad har du??

Annons:
Zaphix
2013-01-13 21:51
#1

Skulle be att få göra det där datortestet man gör på utredningen, men med medicin i kroppen för att se skillnanden och kunna ställa in doseringen rätt. Minns inte vad testet heter, men har gjort det några gånger nu vid utprovning av dosen och sånt och tycker det visat rätt resultat.

Äter 108 mc Concerta och 10 mg Ritalin lite då och då typ.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Tintin82
2013-01-14 16:56
#2

Då har man varit hos min sköterska har fått en ny och hon är jättebra bryr sig verkligen om mig och man kan skämta med henne och liknande:) hon föreslog att jag skulle ta min 54 mg det första jag gör när jag stiger upp på morgonen kan lägga den bredvid väckarklockan när jag stiger upp innan jag äter frukost och 36 kan jag ta vid 2-3 tiden när jag äter lunch. Jag ska testa det en månad och sedan träffa henne igen om en månad och se hur det fungerar. Har alltid väntat ett tag med att ta 54 mg men ta den på en gång och innan frukosten var hennes förslag så vi får se hur det fungerar:)

Upp till toppen
Annons: