Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2258 ggr
[Diskhanterare]
2013-01-18 08:11

Naturmedel/adhd

Ja, vad är det bästa naturmedlen eller kosttillskotten när man har ADHD?

Annons:
terrorinAlive
2013-01-18 08:20
#1

omega 3 har jag hört

KAGE
2013-01-18 12:31
#2

Då kan man ju bara äta fisk i stället

/Karoline.

[Diskhanterare]
2013-01-18 13:57
#3

Fast det kan kanske vara svårt att få i sig de mängder som behövs, antar jag.

JohannaEkroth
2013-01-18 14:04
#4

Du ska inte äta socker, kolhydrater, men det var inte din fråga, men det är iallafall vad jag har hört.

Hittade en tråd på en annan sajt som kanske är intressant. http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4d712ee7b9cb4622390455f8-kost-och-kosttillskott-vid-autism-och-adhd

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tarotlasse
2013-01-20 17:55
#5

Ja helt rätt så ska man undvika socker och kolhydrater.

Man har även rekomenderat Essintsiella Fett syror  Omega 3 är en av dessa fettsyro man rekomenderar.

Tyvärr så visade livsmedelsverkets tester  på Omega 3 att det bara var 2 fabrikat på marknaden som höll en bra kvalitet.

Alla andra hade så höga halter av bakterier så dom var hälsovådliga.

Men vad kan man vänta sig om man utvinner det av ruttet fiskavfall.

För visade sig att det var just det många tillverkare använde sig av.

Förhoppningsvis har man ändrat på detta efter den larm rapporten.

Omega 3 är även en färskvara och ska förvaras mörkt och svalt för att inte härskna.

Jag har varken sett datummärkning eller att  butikerna fövarar omega 3 mörkt o svalt utan  det står i hyllorna i dagsljus o rumstempratur som alla andra varor.

Jag har testat Efalex en annan Essemtiell fett syra som man rekomenderade från sjukvården tidigare.

Denna utvinns av växter inte  av rutten fisk.

Man rekomenderade då att ha tålamod att det kunde ta upp till  ca 3 månader innan man såg ngn effekt.

Det stämde det tog ca 3  månader innan jag märkte ngn effekt o det fungerade faktiskt riktigt bra.

Men efter ytterligare 6 månader så var jag tillbaka på ruta noll igen.

Så fungerade bara under en begränsad tid för mig.

Det smakade illa o kostade ju en del men andra säger att det fungerar jätte bra o även efter 6 månader.

I dag finns det även i kapslar som Omega 3 då slipper man smaken.

Precis som läkemedlen så reagerar vi med ADHD   väldigt individuellt på medicinering.

Så det som passar en person med ADHD passar kanske inte en annan med ADHD.

Vilket beror på vilket hormon vi har brist på säger forskarna.

Upptäckten att vi med ADHD har brist på ngt av våra hormoner och olika hos olika personer.

Detta Har inneburit att man idag forskar på helt nya mediciner och hormon baserade mediciner för ADHD.

Så testa essentiella fettsyror - Omega 3 det  finns i ett  flertal olika fabrikat och priser.

Finns inget annat sätt en att testa om det fungerar på just dig men ge det som sagt vad tid för kan som sagt vad ta ett par månader innan effekten kommer.

Lasse

Upp till toppen
Annons: