Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4523 ggr
greenapple
2013-01-30 22:38

Add och jätte trött

Hej! Jag undrar om någon där ute är lika trött som jag, som har ADD? Jag orkar inte göra någonting efter en skoldag utan måste hem och lägga mig direkt nästan, hela kroppen är tung och även att ta sig upp på morgonen är en mardröm som ofta leder till att jag måste hoppa över den första lektionen varje morgon. Men, sent på kvällarna kan jag bli pigg och komma igång. Men det är väll då jag inte vill bli det. Så min fråga är, känner någon igen sig? Och kan det vara värt att prova medicin, både mot det och koncentrationen eftersom det börjar bli svårt att klara en vanlig dag för mig nu

Annons:
OddMalin
2013-01-31 10:19
#1

Hej.

Jag känner absolut igen mig. Nu äter jag Concerta och det är avsevärt mycket bättre men jag rekommenderar även att planera dagarna ordentligt för det hjälper också mot trötthet (och stress).

Prata med din läkare.

Lycka till!

Glad

Smålänning
2013-02-01 18:03
#2

Var ADHD och varit trött i 16år typ.. Och det ska vara h:et som gör mig trött tydligen..hyperaktiviteten. Tydligen som vuxen vänds den vanligtvis till trötthet. Detta är jättejobbigt! Särskilt när man har familj m två barn, hus å sköta mm mm.. Skolan har varit väldigt jobbig också:( Concerta och Ritalin har inte hjälpt så mkt jag hoppas på, men håller fortfarande på och ställer in doserna..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Greigh
2013-02-02 08:53
#3

Är inte diagnosticerad ännu, men känner igen varenda detalj av hyperaktivitet som ung och trötthet som vuxen. Jag orkar i princip inte göra någonting på dagarna och min motivationsförmåga ligger därför på noll.

kattfesk
2013-02-07 17:58
#4

Innan cocerta var det första jag gjode när jag kom hem var att sova xD

Min energi gick åt att försöka koncentrera mig och sortera ljud ;S

efter skoldagen var jag som en vandrande zombie.

Hade ingen direkt jämn energi kurva heller ena stunden glad sen trött, glad deppig :)

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Smålänning
2013-02-07 20:56
#5

Precis! Ingen jämn kurva.. Vill ha det tack:) eller bara liiite mer jämn tack.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Twisted_T
2013-02-13 01:07
#6

Oj. Jag har ingen diagnos men har länge verkligen funderat på om jag har ADD. Har alltid haft det svårt i skolan och varit trött konstant. Klarade mig precis igenom gymnasiet med hjälp av mina föräldrar. Och kom in på förskollärarutbildningen i höstas. Och nu känner jag att allt bara slår ner som ett bombnedslag. Jag har missat otroligt mycket och vet inte hur de andra lyckas. Jag kan somna på föreläsnigar, inte hänga med alls och så fort jag kommit hem måste jag sova en stund.

Orkar ofta inte med att ta mig upp tidigt och åka iväg till skolan, men på kvällarna är jag piggare än vanligt och mår som bäst…

Tror jag måste utvärdera ADD, för att få någon form av hjälp innan det är för sent.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Annons:
[Blodpudding]
2013-02-14 15:06
#7

Jaså, innan jag började äta lchf var jag på det viset.

Cafesinner
2013-02-19 00:10
#8

Känner igen mig i vart enda ord:<

Anna4077
2013-02-20 12:29
#9

Känner också igen mig. Hade jätte svårt att komma till skolan och missade jätte mycket. Tror man anstränger sig så hårt för att få ihop allt med alla ljud, intryck, folk och att försöka lära sig uppe på det gör en utmattad. Anledningen till att man är pigg på kvällen är att man fortfarande är uppe i varv efter att ha kämpat hela dagen. Typ att man på dagen cyklar i uppförsbacke och sedan på kvällen trampar man lika mycket men det blir nerförsbacke. Hängde du med? :p så är det iallafall för mig. Tyvärr har jag inga direkta råd att ge dig. Planering, göra mycket kvällen innan, äta frukost och kämpa på. Sen att varva ner på kvällen. Inte vara ute jätte sent, varva ner typ en timme innan du lägger dig. Ha en tydlig kvällsrutin. Om du inte kan sova, gå ur sängen och gör något annat 5-10min och gör om din kvällsrutin. Men du ska veta att du inte är dum eller lat eller något annat som kan poppa upp och du är inte ensam. Långt från ensam.

Anna och taxen Max

Urban Jansson
2013-02-20 23:10
#10

Jag har varit trött i femtio år och fick medicin för 2 månader sen mot ADHD och drag av autism, jag har blivit som en ny människa. Pigg, social och positiv.. men medicin kanske inte alltid är den bästa lösningen men för mig funkar det över förväntan.

Jag dövade också mina känslor med alkohol ca 20 år och krånglade till livet, jobb och relationer så det är ingen bra metod. Jag är nu nykter alkoholist sen 6 år tillbaka och ser ljust på framtiden. 🙂

Lycka till i ditt beslut.

Mvh/Urban

Upp till toppen
Annons: