Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 795 ggr
[Mamma-Mia-Marie]
2/9/13, 9:40 AM

VIKTIGT - VAR MED OCH PÅVERKA!

Tänkte informera om en ny grupp på FB som heter #npfvalet2014 - mycket intressant och super bra ide av Lotta Abrahamsson att starta detta…granskning av alla partier! Var med och påverka, ta del av detta och höj din röst! 

Välkomna att läsa mera på länken…

Annons:
Labolina_73
2/11/13, 4:40 PM
#1

la till mej för att se vad det var… väntar svar.. :-)

[Joanna76]
2/11/13, 8:44 PM
#2

Jag har inte facebook och tänker inte skaffa. Kan någon informera mig vad detta handlar om?

tarotlasse
2/11/13, 11:55 PM
#3

Då kan jag även informera om att jag i dag fick en länk till 

Attentions  facebook sida  http://www.facebook.com/AttentionRiks

En sida för de med Neurpsykiatriks funktionshinder. 

Lasse

[Mamma-Mia-Marie]
2/12/13, 10:36 AM
#4

Det är en facebook grupp som föreläsaren Lotta Abrahamsson startat hon har även själv AS/ADHD och kommer nu med hjälp av flera andra personer att granska alla partier inför valet 2014 och se hur dessa tänker kring NPF osv. Nedan ser ni välkomst texten för gruppen! Första temat som nu är handlar om tex. förskolan/skolan - hur partierna tänker kring detta och NPF - rättigheter osv. frågeformulär skall fyllas i och redovisas på gruppen…Partierna skall svara!!!

Om man kan - gå med…eller om man vill - dags för alla att få en möjlighet att påverka, sprida kunskap och bli synliga…tillsammans är vi starka och många, många fler än partierna (politikerna) är medvetna om och vi kan få till en förändring på synen kring NPF!

_Det är dags att skapa en grupp inför valet 2014. 
Var med oss från början pch påverka granskningen ännu mer.

Här tänkte jag granska vad de olika partierna tycker, sida vid sida, avseende frågor som berör gruppen med NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar). Med utgångspunkt från den realitet som individer och dess anhöriga med NPF lever i. 

Speciellt noga kommer jag även granska den generella diskriminering vi ser tydliga exempel på idag. Inte bara i vardagen utan även en generell från statens sida.

Om vi twittrar om ämnet använder vi hashtaggen #npfvalet2014 samt #svpol

Välkommen!!

Lotta Abrahamsson_

[Mamma-Mia-Marie]
2/12/13, 10:39 AM
#5

Även Autism & Aspergers finns på facebook =)
https://www.facebook.com/groups/297995581560/

Upp till toppen
Annons: