Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 974 ggr
Tintin82
2/16/13, 4:54 PM

Minska concerta

ADD/AS och jag funderar på en sak jag har haft 54 mg Concerta på morgonen och 18 vid 2 tiden och det har fungerat bra men jag har svårt att bli trött på kvällen och tar atarax. För några dagar sedan tog jag 54 mg på morgonen och sedan inget mer och vid 10 på kvällen så är jag trött men måste fortfarande ta atarax annars vaknar jag inte utvilad. Är det någon annan som har minskat på Concerta?

Annons:
[jofse^^]
2/16/13, 4:58 PM
#1

jag äter Concerta men det är 48 mg du kan prata med din läkare eller något om det

tarotlasse
2/16/13, 8:43 PM
#2

Jag tar 54 mg på morgonen  och 36 mg vid 13 tiden på vardagar då jag arbetar. 

Har i bland glömt eftermiddags dosen på vradagarna och då blivit fruktansvärt trött på kvällen men trots denna trötthet så har det varit svårare att somna dessa kvällar då jag missar eftermiddags dosen. 

Däremot på de heleger  jag är ledig brukar jag inte behöva ta eftermiddags dosen och det fungerar bra och även sömnen fungerar hyfsat. 

Samma sak när jag var arbetslös fungerade jag med enbart morgon dosen. 

När jag studerade så fungerade inte 54 mg + 36 mg uten jag var helt slut o groggy på eftermiddagarna o kvällarn o sömnen var en katastrof.

Så beroende på hur mycket jag behöver koncentrera mig under dagen.  Så påverkar det även doseringen på medicinen. 

Men bäst jag skriver det igen så det inte blir ngt missförstånd. 

Att detta med medicinering är väldigt individuellt det som fungerar för mig kanske inte alls fungerar på ngn annan. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: