Annons:
Etikettekonomi
Läst 5712 ggr
JohannaEkroth
2013-02-21 11:34

Fonder vid Asperger

Är det någon som är duktig på vilka fonder man kan söka när man är vuxen och har Aspergers Syndrom och hel sjukersättning? Min sjukersättning räcker inte till kläder eller möbler och sådant. Den räcker till räkningar och mat samt det viktigaste husgeråden. Men sedan är det stopp.

Har inte råd att köpa skor och kläder, möbler, saker eller hitta på något kul någon gång. Skulle vilja resa.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Honestyisdead
2013-02-21 11:38
#1

Vill också ha tips. Bra start :)

Är ju en hel djungel där ute!

Spacegirl31
2013-02-21 22:45
#2

Finns dels mycket på Internet, googla ;-)

Sen finns stora fondboken på bibblan att titta i.

* ~* Ha en bra dag *~*

JohannaEkroth
2013-02-21 22:48
#3

Spacegirl, jag har Googlat utan att bli klok tyvärr. Därav min fundering.

Tack för boktipset! 🌺

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Honestyisdead
2013-02-21 23:00
#4

Som jag skrev är det ju en djungel där ute, och för mig är det omöjligt att hitta det jag söker. Likaså en stor bok är alldeles för rörig för att jag ska hitta något av vikt.

[Tassy]
2013-02-23 00:28
#5

När jag sökte fonder fick jag hjälp av kuratorerna på vuxenhabiliteringen. Prata med dem så talar de om vilka fonder ni kan söka, och vart ni hittar info. De kan dock inte söka åt er.

JohannaEkroth
2013-02-23 01:39
#6

Tack Tassy! 🌺

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Tassy]
2013-02-23 01:42
#7

Så lite så! 😃

Jag sökte tre fonder, och fick alla 3 beviljade. Så chanserna är goda.

Två fonder var bidrag till en tvättmaskin, och en fond var för en resa. Jag fick höra att man inte bör söka över 3000:- per fond för att öka chanserna att få dem.

Om man däremot har sökt och fått fonder förr, kan det vara klurigt att få fonder igen. Så planera noga och prioritera.

Dexters_matte
2013-02-23 14:21
#8

Många kommuner har fonder som man kan söka ur vid olika behov. Checka hur det är där ni bor på kommunens hemsida!

Upp till toppen
Annons: