Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4359 ggr
skrepis
2013-02-26 10:10

Metamina och alkohol

Hej hej! Kan börja med en minipresentation eftersom jag är ny på forumet. Heter Lisa, är 23 och fick diagnosen ADD för ca 1 ½ år sedan. Började med Metamina igår efter att samtliga övriga mediciner knappt gett någon effekt öht.

Så till frågan - hur funkar Metamina med alkohol? Ser inget om det i bipackssedeln. Jag dricker mig aldrig ens salongsberusad, och har aldrig haft alkohol-/missbruksproblem, men avnjuter gärna en Guinness eller annan mörk öl några gånger i månaden. Är det bara att glömma eller går det bra med någon öl då och då även om man tar Metamina? Läkaren är lite grön på det här så jag tänkte höra både med er och honom.

För övrigt måste jag säga att jag är så glad att Metamina funkar! Många vet säkert hur det är, man har gått hela sitt liv utan diagnos, och när man väl får en får man spendera över ett år med att testa mediciner som inte fungerar! Det började nästan kännas lite hopplöst. Så igår när jag tog första pillret kändes det helt plötsligt som att jag har hållt andan hela mitt liv och äntligen fick andas ut. Beskrev det för pojkvännen som att jag har varit Ty från Extreme Home Makeover och blev Dalai Lama ;)

Annons:
excentrisk
2013-03-04 12:54
#1

Hej :) har ätit Metamina i ett år ungefär och har aldrig fått nån bipackssedel med?! Vad står det i den? Haha. Gällande alkohol är det totalt förbud enligt min läkare. Prövade att dricka en 4.5 cider en gång och blev lite lullig samt världens huvudvärk dagen efter, så inte värt det enligt mig iaf.

SSKAnna
2013-03-05 10:21
#2

Hej kära med-Metaminare!

Grattis till at fått börja med Metamina; för mig har den medicinen gett mig ett nytt liv!

Jag har lärt mig den hårda vägen att inte kombinera den med några större mängder; baksmällorna är INTE roliga, men mindre mängder går alldeles utmärkt. Kul att du skriver det där om Guinness! Det är en av mina favoriter med! Ju mörkare desto bättre; eller hur!? :)

Det borde inte ge några större problem me den eller två.

Det är väl klart att man inte rekomemnderar alkohol + cs men med lite måttlighet är det ingen fara. Det går att dricka mer också men då får man räkna med en baksmälla som man annars inte skulle vara förtjänt av. Det lärde jag mig redan när jag åt metylfenidat.

För mig är det ingen större uppoffring eftersom jag får så många andra fördelar av att äta Metamina!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

SSKAnna
2013-03-05 10:24
#3

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

excentrisk
2013-03-06 13:17
#4

Åh äntligen! Förstår dock inte hälften av vad det står hahah

Upp till toppen
Annons: