Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1084 ggr
Tintin82
2013-04-03 22:09

Känslor!

jag har ADD/AS och har haft diagnosen i ca tre år och har kommit en bra bit på väg i mitt 30 åriga liv. Jag jobbar, får hjälp med Concerta och har Boendestöd. Men Mr Right har jag inte funnit ännu eller jag vet inte. Jag är en person som inte haft något förhållande på snart 7 år och det har varit killar som inte har varit speciellt trevliga misshandel och liknande blev en vardag för mig som samtidigt var arbetslös. En av killarna blev så arg för att jag bara satt hemma och tittade på tv och inte städade och han var jävligt elak. Men nu en lång tid efter så har jag en diagnos och ett svar på varför mycket var som det var. Just nu jobbar jag inom restaurang och en av stamgästerna har jag fått upp ögonen för. I min storlek ganska lite kortare sedan lite halv kraftig men världens mest underbara ögon men han verkar en aning blyg. Jag som inte har världens bästa självförtroende vågar knappt gå förbi honom och det är en äldre man som är med honom varje gång och han småskrattar varje gång jag går förbi. Sedan är det så att jag får hjärtklappning, svettig och blir nervös om jag vet att jag ska gå förbi honom. Jag har varit smått intresserad av folk förut men har aldrig fått dessa symtom och ibland tänker jag att det är Concerta men samtidigt tror jag inte det eller vad tror ni. Han hejar på mig när han kommer och när han kommer så gör det hela min dag och kommer han inte så blir det ju lite tråkigt. Så jag är en tjej med bokstavsdiagnos som undrar vad jag ska göra!!!?

Annons:
completeness
2013-04-04 10:45
#1

Jag tycker att du ska bygga upp modet och prata med honom om vad som helst. Känns det bra kan du ju bjuda ut på en fika. Och glömma hur det kommer gå just denna gång för det kommer troligtvis hända fler gånger att du stöter på någon du gillar och om du gör det här nu kommer det vara lite lättare nästa gång, och gången efter det, och efter det, osv…

Så fokusera på att komma över din enorma nervositet snarare än att lägga in en perfekt stöt, det kommer nog ge dig mer i längden. Om han tackar ja se det som en bonus ;)

Talar från egen erfarenhet.

david89an
2013-04-04 13:09
#2

Gå fram till han och fråga "när ska du bjuda ut mig då?" lr nått =)

AnnaSue
2013-04-22 21:58
#3

Jag tror du blir nervös för att du har byggt upp så mycket tankar och funderingar så att det blir så stor grej. Jag håller med de andra, tänk inte så mycket utan försök att vara spontan. Och försök sänk ribban och kraven på dig själv lite. Se det som en rolig grej bara. Jag tycker själv sånt kan vara riktigt jobbigt men oftast är det när man har byggt upp för mycket tankar och förväntningar det blir så.

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

AnnaSue
2013-04-22 22:00
#4

En annan grej du kan försöka fokusera på som tar bort pressen samt hjälper dig att hitta en bra kille är att tänka att du vill hitta en killkompis. Tänk inte att det måste bli en pojkvän. Bli kompis med personen och bygg upp en relation. Klickar det så klickar det. Då får tiden visa om ni passar som vänner eller ännu bättre som ett par. Men sådant tar tid. Är han rätt för dig kommer allt att komma naturligt. 

Så skaffa dej killkompisar tills den dagen kommer då du och någon känner att det här är något mer. Och då kommer det ske automatiskt.

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

Upp till toppen
Annons: