Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1359 ggr
Greigh
2013-04-07 07:54

Hjälper medicinen?

Ni med ADD/ADHD och är motivationshandikappade, hur fungerar eran medicin mot orkeslöshet? Blir man piggare och får mer motivation av medicinen? Eller får man alltid leva som den lata jäveln som aldrig orkar göra något?

Annons:
Allamej
2013-04-08 10:11
#1

Min problematik ligger inte att jag inte orkar göra något, men jag har oftast annat för mig jag har AS/ADD

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Porklash
2013-04-08 13:42
#2

Ja jag har lättare att komma igång med sådant jag tycker är tråkigt med medicin. Så  i mitt fall ja.

pEr

Greigh
2013-04-08 18:40
#3

#2 Vad äter du för medicin/er?

Zaphix
2013-04-08 19:01
#4

Har ADHD och inga större igångsättningssvårigheter. Lite med städning och sånt, men det är inget som blir bättre av medicin.

Har nog snarare problemet att inte ha hundra saker på gång att göra samtidigt. Det blir dock bättre med medicin då jag är lugnare. Äter Concerta och Ritalin.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Porklash
2013-04-09 08:30
#5

#3

Jag har Medikinet dvs Metylfenidat.

Kan ju tillägga att jag har aldrig egentligen haft problem med att komma igång med roliga saker, snarare svårt att avsluta.

Sen känner jag igen mig i Zaphix flera hundra saker samtidigt men det höll på gå illa och det innan jag blev fick diagnos/blev medicinerad så jag försöker vara försiktig med sånt. Man får försöka hålla det vid 60-70 bara! 😉

pEr

Zaphix
2013-04-12 20:10
#6

#5: Blir lätt stressigt att ha så många projekt på gång samtidigt, men har insett att jag trivs bäst med att ha det så. Även om jag undrar hur min tid ska räcka till, behöver ju sova ibland också..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: