Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1420 ggr
Arkan
4/10/13, 2:31 PM

ADD relation

Jag är i en relativt ny relation med en kille som har ADD och är ibland väldigt kluven med hur jag ska hantera honom emellanåt. Han verkar inte riktigt vilja prata om sina känslor och sånt som rör diagnosen.

Jag har aldrig tidigare varit så nära en person med ADD/ADHD så jag har ju inga "erfarenheter" så att säga. För några dagar sedan fick jag tummen ur röven och läste på lite om ADD och kom fram till att jag väldigt många gånger tolkat honom fel och förmodligen sårat honom bara för jag inte fattat.

Eftersom han inte vill prata om det så mycket just nu så vill jag vända mig lite till er med ADD eller med er som har en partner med diagnosen. Ni kanske skulle kunna berätta lite om hur ni har det och vad jag kanske ska tänka på? Ni kanske iallafall kan göra mig Lite klokare just nu? Jag vill ju att det ska fungera mellan oss fast han inte vill prata om det.. än.

Annons:
skogisarna
4/12/13, 6:24 PM
#1

Hej Arkan

Är även jag tillsammans med en man sedan åtta månader tillbaka och han har add/adhad.. det är svårt för mig för vi kan misstolka varandra rejält och bli osams för just det.. man får vända och vrida på hur man och vad man säger.

Jag fick själv veta i dagarna att jag har ADD samt borderline och men det är jobbigt för jag vet inte vad min särbo vill, om han nu vill vara med mig  och jag vill ha kvar honom för jag tycker mycket om honom och ska våra diagnoser förstöra för oss ?? det där är jobbigt men hoppas det går bra för er.

Kram eva

Upp till toppen
Annons: