Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2518 ggr
cykelpump
4/26/13, 11:05 AM

Psyk möte!

Äntligen ska jag på möte med en sjuksyrra ang medicinering av ADD! Fick sluta med Strattera då jag var så pass deprimerad så jag bara åt anti depp. Men nu börjar det bli lite bättre så idag vid 3 ska jag på möte och diskutera medicinering :) Hoppas det kommer hjälpa bättre denne gång! Anledningen att dom tog bort den va att om man är så pass deprimerad så hjälper inte cs-medicin så bra. (enligt min läkare) men det har vart ett helvete utan. Så får se om det blir Concerta nu eller om dom ska fortsätta envisas med Strattera

Woopwoop! Pepp på livet :) Och trevlig helg alla!

Annons:
Honestyisdead
4/26/13, 11:23 AM
#1

Lycka till!

cykelpump
4/26/13, 11:33 AM
#2

Tack! :-)

AvellerPå
4/26/13, 11:18 PM
#3

Ja, lycka till!

Honestyisdead
4/27/13, 7:05 AM
#4

Hur gick det ?

cykelpump
6/28/13, 1:18 AM
#5

Ursch hänt så jävla mkt på sistonde :/ Trubbel i familjen. Vet ej hur det går. Concerta hjälper någon timme. Äter 54+36mg på morgonen. Äter även lithium 1tablett morgon + kväll och anafragill. Dock har jag såna jävla ångestattacker. Vet ej om det är någon medicin som är orsaken eller allmän måendet i säg. Kommer oftast på eftermiddagen. Blir helt plötsligt arg och jätte ledsen. Kan bli skit elak med. Drar mig för o gå till psyk med. Orkar inte. ingen motivation. Försöker jobba mkt och va ute o gå. Men ibland så kommer det fast än jag är mitt på stan eller på jobbet. Och det ställer till det. Men anledningen till att jag inte orkar med psyk är att jag skulle ha tagit blodprov för att jag äter lithium och då måste man gå på regelbundna blodprov så att man inte har för högt värde i blodet.. Och det har jag inte hunnit med eller kommit ihåg. Tyvärr. Vill inte heller för den delen, blä va äckligt mår illa utav tanken på o bli stickt. Sen så har min läkare flyttat. Han va bara in hyrd. Jag trivdes bra med honom och han lyssna verkligen på en! Har svårt för läkare. Min förra sa jag till att jag hade dödsångest men hon struntade i att jag ens berätta det. Så har ingen lust att få en ny doktor, har haft 5st olika. Visst det har vart sen jag va nästan 19 till nu 22. Men iaf.. Vet inte vad jag ska göra, vill inte må dåligt men vill inte gå dit. Är så jävla rädd att allt bara ska falla. Eller komma i nån psykos eller ja. Livet skrämmer mig. :-/

Honestyisdead
6/28/13, 9:54 AM
#6

5 Concerta kan ha den bieffekten att man får ångest mot eftermiddan/kvällen. Du måste gå till läkare. Verkar som medicinen behöver regleras.

Annons:
cykelpump
8/13/13, 2:40 AM
#7

Jo jag vet. Har vart hos en ny läkare igen suuuck -.- men först fick jag något utav min ssk. Mins inte namnet. Som jag skulle ta när consertan slutar. Men det funkar inte. Nu har jag 10mg Ritalin vb. Men tkr inte det fungerar heller.. Just nu är hela livet kaos och det kan ingen medicin hjälpa men har testat massa mot just ångestattacker men inget verkar fungera där heller.. Men det går väl frammåt någon gång..

Upp till toppen
Annons: