Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2158 ggr
HannaM
5/1/13, 10:09 PM

Hej

Jodå, jag har saknat er alla=) Jag har bara inte haft någon ork. Alls. Den där berömde utredningen, om det är någon som minns, har nästan kommit igång. Träffade läkaren för tre veckor sedan för några snabba neurologiska tester och förra veckan var det tänkt att jag skulle träffa psykologen för första gången men oturligt nog var han sjuk. Han skulle ringa och boka in en ny tid när han tillfrisknat. Det hra inte hänt än. Vansinnigt lång framkörningssträcka, två år sedan jag ställdes i kö för kompletering.

Jag är med i umiaprojektet (samarbete fk, af och soc) och har fått gå en snabbkurs på en 4h-gård- Två tillfällen avverkade, två kvar. I princip passar det mig men nivån är så låg att jag ibland undrar om jag inte hamnat på den dagliga verksamheten som pågår på samma ställe. Med andra ord, jag lär mig inte mycket men jag får ju i alla fall umgås med lite djur.

Så, hur är det med alla här?

Annons:
Zaphix
5/1/13, 10:18 PM
#1

Trevligt att se dig här igen. :)

Med mig är det kasst just nu, men i grunden är det helt okej numera, bara det att jag bryter ihop vid minsta lilla nedgång. Men jag kämpar på ändå..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
5/2/13, 8:56 PM
#2

Bra med mig. Trevligt med ett livstecken från dig, HannaM! Även om du kanske inte förstår det (eller vill inse det, eller inte vill höra talas om det), så respekterar jag dig väldigt mycket. Hoppas på dina styrkors tillväxt såhär på vårkanten!

🙂

HannaM
5/2/13, 10:50 PM
#3

Fint att se att ni lever och finns kvar=)

HannaM
6/3/13, 1:39 AM
#4

Haha.. ja den här utredningen hörrni… Nu på tisdag är det sex veckor sedan vi skulle haft första mötet jag och psykologen. Han har fortfarande inte hört av sig med en ny tid. Jag vet att han är frisk och jobbar för jag har skymtat honom när jag varit på mottagningen för att träffa min samtalskontakt. Dom tre gångerna jag träffat honom sedan jag skulle haft psykologtiden har vi alla gånger skickat mail till psykologen om att jag väntar på tid men inte en enda gång har han ens svarat på mailen… Börjar tröttna lite smått.

HannaM
8/2/13, 11:04 AM
#5

Till slut fick jag äntligen en kallelse. Tre månader efter att första tiden skulle varit fick jag påbörja utredningen efter sammanlagt två års väntetid. Nu har jag gjort min del och efter psykologens semester är det dags för anhörigintervjun och sedan är det bara för honom att sammanställa. Han hintade om att det troligen blir en diagnos. Vi får väl se.

JohannaEkroth
8/2/13, 12:47 PM
#6

*gilla* Det är ju det jag har sagt hela tiden, gums! 😊

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
HannaM
10/28/13, 10:02 AM
#7

I torsdags hade jag äntligen tid för delgivning av utredningsresultatet. Inte hade dom lyckats få det färdigt skriftligt (det är ju bara en månad sedan sista delen gjordes…).

Jag fick en aspergerdiagnos. Jag är smart. Typ så.

Umiaprojektet avslutades för min del helt nyligen. Det var ett ettårsprojekt och vi kom tyvärr ingenstans med det riktigt. Det fanns helt enkelt inte praktikplatser som jag var intresserad av som var intresserade av mig.

Utöver det har jag gått ner mig i ätstörnignen igen och slagit till med den värsta depression jag provat hitills så det är väl inte på topp. Någon form av hopp eller vad man kan kalla det finns i att utredningspsykologen eventuellt ska ingå på något vis i den fortsatta behandlngen av ffa mitt självskadebeteende. Vi får helt enkelt se. Vårdplaneringsmöte är inplanerat till den fjortonde november. Alltså bara den grejen är häftig. Jag har inte haft en vårdplan på sex år tror jag.

Hur är det med er andra här inne?

zatanica
10/28/13, 11:13 AM
#8

Bra att det rör på sig för dig 🙂

Här är det nog lite vakum tror jag man förklarar det mest.

Vill massor, men orkar inte mycket, ser inte så mycket mening när man försöker och försöker men inte kommer någon vart. NÄr man inte får någon hjälp.

Eller jo de på hab är underbara och bra, men de kan ju inte hjälpa med allt även om de vill.

Strular med arbetsförmedlingen och skulle helst vilja gräva ner mig eller elda upp arbetsförmedlingen eller göra något så att de förstår att de får människor att må skit och känna sig skit på det viset de arbetar. 

Men försöker hitta egna lösningar på allt, men så trött in i själen på att försöka själv jämt.

30 nu och ännu inget jobb, examensarbetet är inte klart, men men, kämpar på i min motvind samtidigt som jag försöker klättra upp ur mitt hål. Försöker se positivt på tillvaron och hitta små ljusglimtar.

VÄrdens mest positiva inlägg märker jag.

Men har ett litet hopp till onsadg då jag ska träffa en ny handläggare på arbetsförmedlingen och den 4 när jag ska träffa läkaren, kuratorn från hab och FK.

Någon gång måste det ju lixom lossna för mig med.

SÅ kämpa på alla där ute

Zaphix
10/28/13, 11:18 AM
#9

#7: Härligt att du kämpar på, fint att se trots att det är tufft för dig.

Mitt liv rullar på som det ska, jag mår i huvudsak bra. Bakslag kommer såklart, dagar där jag inte klarar av att gå ned till skolan och nätter där jag ligger sömnlös av ångest. Men i det stora hela mår jag bra och mitt liv fungerar som det ska.

För två år sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna säga att jag mår bra, så jag är fortfarande förvånad.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
10/28/13, 7:56 PM
#10

Grattis gumman! Får jag säga ett; "Vad var det jag sa!" nu? 😇❤️

Skönt för dig, då har du rätt till mer hjälp. Tex från habiliteringen!

Jag är inne i en period då jag är väldigt osocial och isolerad. Men jag mår bra av det, som den aspergare jag är! En rejäl laddning av batterierna typ. Har inte gått utanför dörren på 10 dagar. Så najs! 😊

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

HannaM
10/28/13, 8:03 PM
#11

Fint att se att ni finns kvar här även om formen är varierande.

Jag skulle så gärna ha orken att vara mer aktiv här. Det är så mycket fina människor som rör sig runt här på forumet.

Upp till toppen
Annons: