Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1774 ggr
changa
2013-05-06 11:32

ADD

Hej! Jag undrar hur man går till väga för att få en utredning på om man har ADD

Jag har i stort sett hela mitt liv undrat vad som har varit fel på mig och efter att jag läst om ADD känner jag att i stort sett allt stämmer in på mig. Jag är alltid trött, virrig, sover dåligt, har jämt ångest, har koncentrations svårigheter, destruktivt beteende, tar aldrig tag i saker och avslutar sällan det jag på börjat. Kan göra listan längre.. 

Men jag undrar om det är vårdcentralen jag ska vända mig till? Och är det svårt att få en utredning?

Tack på förhand!

Annons:
iSawa
2013-05-06 12:18
#1

Hej, vänd dig direkt till psykiatrin och förklara hur du känner så går et fortare än att du går till VC och de skall skicka remiss. Lämna gärna med ett personligt brev där du beskriver din problematik tydligt så har det lättare att fatta ett beslut =)

[Mia-Li]
2013-07-20 10:04
#2

Min son och jag gick till hans läkare där han skrev en remiss till en psykiatriker.

Inna74
2013-07-20 13:58
#3

Min läkare på vc skickade en remiss direkt till psykrehab. Det gick fort, ca 2 veckor. Kanske lite olika, jag har en lång historia bakom mig med psykologer och depression och barn med ADD och ADHD. Men i själva verket, har det tagit jätte lång tid för mig att få klarhet, det tog tid innan jag kom till rätt person och så gick det fort.

Make things happen

Upp till toppen
Annons: