Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1752 ggr
Emelie-E
5/8/13, 11:16 AM

Då gör vi ett nytt försök med concerta

För lite mer än två år sedan fick jag mina diagnoser atypisk autism och ADD. Började äta Concerta och trappade efter ett tag upp den så jag åt 27mg. Men efter två veckor med förhöjd dos så slutade jag helt med medicinen. Jag fick såna kraftiga ångestanfall att jag var totalt livrädd att det berodde på medicinen. Något jag har avfärdat nu, det var nog situationen jag befann mig i som slog ut så på mig. Men i vilket fall. Den gången jag åt Concerta rasade jag i vikt, tror det var den enda biverkning jag fick förutom lite illamående, magont och kräkningar i början. Det jag tänkte kolla med er nu är om ni tror att biverkningarna kommer vara de samma även denna gång? Kommer jag reagera likadant eller kan det skilja sig från gång till gång man äter ett läkemedel vilka biverkningar man får? Jag tog första tabletten för ca 1.5 timme sedan och jag vet inte om det är inbillning eller inte, men jag känner mig smått illamående. Sen undrar jag även, brukar inte läkarna kolla blodtryck och vikt när man börjar med Concerta? Det fick jag göra förra gången men denna gången så verkade läkaren bara kolla i min journal på tidigare blodtryck. Något jag tycker känns konstigt, för det är ju inte alls säkert att det stämmer nu..

Annons:
Upp till toppen
Annons: