Annons:
Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1580 ggr
JohannaEkroth
2013-05-10 14:40

Relationer

Enligt önskemål från en medlem så startar jag en tråd om relationer där man kan berätta om sina relationer, problem som uppstått och hur man har löst det eller om man önskar tips på hur man kan lösa dessa problem som uppstått.

Det gäller ju relationer i stort tycker jag. Relationer till; partners, sambos, kombos, vänner, arbetskollegor, barn, övriga familjemedlemmar, släktingar eller personer man bara träffar en snabbis på stan.

Fatta tangentbordet och börja skriv om era relationer. Om ni vill ha tips och råd, eller om ni ger det till andra.

🌺🙂🎈🤔❤️🤗❤️☝️🎈😢🌺

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
AvellerPå
2013-05-15 19:58
#1

Här var det tomt på kommentarer 🤔 Jag prövar att dra mitt strå till stacken 🙂

Relationer är det viktigaste av allt men svårt ibland inte mist för partner och barn. Jag har både ADHD och är Bipolär och det har varit tufft för mina nära och kära. I en familj med barn tror jag det är viktgt att man öppet erkänner att problemet finns, annars kan det nog bli väldigt svårt och skrämmande, särskilt om det finns bipolaritet inblandat. I min familj talade vi tyvärr inte öppet om de, bl a för att inte ens min psykiatriekr sa rent ut att jag var Bipolär. Detta har resulterat i att åtminstoen min äldste son har extrmet svårt att tala om sin känslor.

När det gäller hur mycket man skall prata med vänner och familj om detta tor jag det är bra om man inte lägger allt på dem utan skaffar sig andra med samma problem att tala och utbyta erfarenheter med, kan man inte hitts sådant "live" så är nog forum en bra lösning.

Ha lite distans till dina svårigheter och tillåt dig att skratta åt dig själv, din störning är en förklaring men du får aldrig använda den som en ursäkt. Två personer med ADHD som lever ihop tror jag inte är en lysande idé, även om man i o f s kanske har lättare att förstå varandra

Upp till toppen
Annons: