Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1075 ggr
pillan1976
5/23/13, 1:34 PM

Ny här hjälp

Hej hej!

Pilla det är jag det! Jag är 37 år mamma till fyra och bonus mamma till två. Jag har ingen diagnos men min yngsta dotter har diagons ADHD och min yngsta son Asberger/ADD. Fast nu var det inte på grund av det jag gick med här utan för att jag inte mår bra alls. Jag slutade röka för 10 veckor sen, visst är jag duktig!! :) första tiden var jobbig på grund av abstinens. Den är jag faktiskt helt fri ifrån nu. Men något annat hände. Jag kan inte längre koncentrera mig, humöret går upp och ner. Jag tänker så mycket att jag tror hjärnan ska spricka och när jag inte befinner mig i lycka rus så är jag djupt nere på botten. Jag är dyslektiker men har alltid vetat att det är något mer med mig som gör att jag inte är som andra. Jag har alltid varit en liten slarvmaja och har aldrig kunnat passa tider. Jag har schema för att jag gör och haft det sen jag blev vuxen. Har ljud fobi.. ja man kan ju inte diagnostisera sig själv men jag tror att det kan vara så att jag har  ADD eller ADHD. Jag har alltid haft svårt att sova på kvällen får liksom ingen signal om att jag borde lägga mig och det har blivit värre sen jag slutat röka. Nu har jag kommit på att man kan vara ute och springa så jag typ tränar som en tok för att kunna sova. Jag har jobbat i sex dagar i rad och idag är jag ledig och ska vila för det behöver jag men då vill jag ju bara gråta hela tiden. Vet ni jag blir galen på detta upp och ner. Är jag på fel forum eller är det någon som känner igen detta?? 

Att jag hamnade på den här sidan av för att jag sökte på ADHD Och nikotin på google!

Annons:
[NinaCrown]
5/23/13, 4:15 PM
#1

Nikotin är ju stimmulernade, och lungnande för ganska många, men själva rökandet ger ju även rutiner. Jag röker inte själv, men har märkt på de i min omgivning att de påverkas mer av att rökningsrutinen bryts än att de slutar med nikotin.

Kan du komma på om du haft en typ av rutin kring när du rökt? Tex innan frukost, på lunchrasten, innan läggdags eller dylikt? Kanske går den att byta ut till en annan rutin?

En vännina till min mamma bytte ut sin rök-rutin till en appelsin-rutin som exempel 😛 Varje gång hon skulle ha rökt, så skala hon en appelsin så pass att det inte fanns något vitt skal kvar alls på den. Detta gjorde att hon inte kände samma tomrum i sitt vardagschema.

Upp till toppen
Annons: