Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 19250 ggr
Greigh
2013-06-12 20:05

Trött av koffein?

Jag älskar verkligen kaffe, men jag har slutat dricka det för att jag blir så fruktansvärt trött efter att jag har druckit det. Under min skolgång så kunde jag bokstavligen somna under lektioner efter ett intag av kaffe.

När jag började arbetslivet och hade konferensmöten och dylikt, så började jag så småningom undvika att dricka kaffe. Jag hade tidigare somnat på två stycken möten och det ogillades av kollegorna.

Jag började spekulera kring om det kunde handla om värmen, att jag hamnade i en placebo av något slag pga den. Men så testade jag för ett tag sedan att dricka kall energi-dricka med hög koffeinhalt och det visade samma resultat. Jag stod halvt utslagen, redo för att sova!

Enligt en kompis till mig så sade denne att koffein kan ge en motsatt effekt på personer med ADHD/ADD. Vet någon om detta stämmer?

Annons:
Cragan
2013-06-12 22:02
#1

http://psychcentral.com/lib/2010/caffeines-effect-on-adhd-symptoms/
där stod det lite om att vissa med ADHD uppgett att dom blir lugna och redo för att sova av koffein.   själv så tycker jag inte det händer så mycket när jag dricker kaffe med har inte ADHD heller bara add

fluffymind
2013-06-13 08:14
#2

Jag har inga problem med att sova efter en kopp kaffe och både mor och mormor kräver/krävde en jättebalja kaffe just innan sänggåendet.

Jag själv har ADD, men jag vågar inte klistra någon diagnos på dessa mina åldriga släktingar.

Upp till toppen
Annons: