Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 6304 ggr
nikkaluokta
2013-06-29 17:15

Medikinet - Varaktighet?

Undrar… Äter 20 mg Medikinet på morgonen å jaa hur länge varar den? Jag blir alltid sjukt trött runt 16-tiden… Jag vill ju orka längre än så! Sover typ 1-3 timmar för å orka vidare sen…

Annons:
Zaphix
2013-06-29 23:12
#1

3-4 timmar för mig. Äter den dock bara som fåfyllnad när concertan går ur kroppen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Stressfia
2013-06-30 07:53
#2

Sitter i drygt 3 3/12 tim för mig! Det är väldigt tråkigt… Concerta funkar inte för mig, så går för tillfället enbart på medikinet. Önskar den satt i längre än så. Finns väl inget annat än Concerta som sitter i längre så att säga?

Zaphix
2013-06-30 11:06
#3

#2: Är väl inget värre än att man får ta den oftare då?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

creativitet
2013-07-03 00:56
#4

Jag tar Medikinet depot 10mg morgon och lunch. För mig sitter de i lite olika, mycket beroende på om jag tar den i samband med mat eller på fastande mage. Men runt fyra timmar som längst. Jag fick en sjukt jobbig dipp framåt 17-tiden på eftermiddagarna och fick då utskrivet Medikinet snabbverkande tabletter. Nu tar jag en halv tablett (5mg) vid 17-tiden och det är lagom för mig för att orka med kvällen och jag upplever dippen mycket mildare sedan….:-)

"Livet i mitt huvud är långt mer intressant än livet utanför"

.m.m
2013-07-03 02:57
#5

Du blir också trött av xanor om dosen är för hög, som du skrev om i en annan tråd. Det är ett mycket starkt lugnande preparat. Det bör finnas med i funderingarna. :)

Stressfia
2013-07-03 07:01
#6

Blir också sjukt trött runt 16 17 tiden.. På concertan mådde ännu värre. Mådde psykiskt dåligt av den. Borde egentligen ta tre doser per dag. Men vet ännu inte ej om de positiva effekterna väger upp mot de negativa?

Annons:
Upp till toppen
Annons: