Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4092 ggr
[kaoset i allt]
2013-07-30 19:01

Voxra som adhd/addmedicin

Någon som har erfarenhet av medicinen voxra?

Annons:
[kaoset i allt]
2013-07-30 19:30
#1

ingen…?

marsupilami
2013-07-31 03:08
#2

Hej!

Jag började med Voxra för…hmmm…var det två månader sen, tro? Jag har inte märkt någon säskild effekt av den utöver att jag är "blödigare" och tyvärr har mer suicidala tankar. Men jag har gott stöd av goda vänner, och tänker hålla ut ett tag till och se om det blir bättre.

Kanske att jag vissa dagar har lite lättare att "ta tag" i saker också, tyvärr inte alla dagar, dock.

Anledningen till att jag nu äter Voxra, är att jag prövat många olika SSRI- och några SNRI-preparat och inte upplevt att det hjälpt mig.

Fråga gärna mer om du undrar!

Zaphix
2013-07-31 12:35
#3

Ätit voxra i några år nu mot depression och ångest, tror inte den hjälper nåt vidare dock så vi ska prova fasa ut den nu i sommar och se vad som händer. Äter så mycket medicin nu så är inte speciellt nyttigt för kroppen. Äter även mirtazapin för samma syfte, och den hjälper.

Mår dessutom bra nu, så är dags.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Stressfia
2013-07-31 21:10
#4

Hej :) jag åt voxra i drygt två månader. På lägsta dosen kände jag en viss effekt vad gäller depressionen jag drogs med. Men blev mycket mer lättirriterad. Höjde till dubbel men det gick inte alls… Slutat helt med den, fått fluoxetine istället, som faktiskt peppar peppar verkar hjälpa.

[tittigul]
2013-08-01 17:15
#5

Hej!

Har skrivit om min upplevelse med Voxra på" ångestsjukdomar i fokus " under "värsta medicinerna", om någon vill läsa.

Upp till toppen
Annons: