Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1685 ggr
Petter182
8/8/13, 5:49 PM

Kan jag ha aspeger också förutom ADHD

Hejsan jag är ny här på forumet. Jag är diagnostiserad att jag harADHD. Jag har inte en så överaktiv ADHD utan mer ADD. Nu är det så här att jag känner igen mig oerhört mycket i Asperger. Redan som barn hade jag specialintressen som handlade om djur. Hade en massa djur från akvariefiskar till reptiler och fåglar mm. Var också en riktig bokmal och läste mycket och djur, naturen och biologi och allt som hade med naturkunskap att göra. Kunde massor fast jag bara var barn. Hade inte så många vänner och var små mobbad och utanför i skolan. Min pappa är en professionell jazz musiker, han spelar saxofon. Läser så klart mycket nu också men mest om botanik mm. Har nog kunskaper som en universitetsutbildad person. Är ganska känd förövrigt. Jag började spela jazztrummor i 6-års åldern. Gick över till jazzgitarr i 16-års åldern. Jag har väldigt svårt med männskliga kontakter, speciellt nya männuskor. Jag vet inte hur jag ska bete mig blir oerhört lätt förvirrad av alla stimuli. Jag tror på den här nya teorin att Asperger har för mycket empati och känner av vibbarna från människor för mycket och då måste man stänga in sig ibland. Har mycket svårt att titta in i ögonen på människor. Det är som att titta in i människors själar och det blir också för många intryck på en gång samtidigt som man ska hålla någon slags konversation igång. Jag är en trogen vän för de få människor som jag känner dock. Ställer upp kanske lite för mycket och kan ha svårt att dra gränser. Känner också av för mycket de känslomässiga vibrationerna från människor och blir lätt utpumpad och känslomässigt slut. Mina specialintressen eller passioner som jag hellre vill säga nu är växtodling och orkideodling. Jag spelar fortfarande jazzgitarr och elbas. Har kommit lång fast jag är helt självlärd. Skriver och improviserar mycket och har kommit på många bra låtar. Har spelat ute på krogen förut men det blir lätt för mycket intryck så jag har en paus i det.

Annons:
Zolah
8/8/13, 6:48 PM
#1

Yes, det kan man. Jag har ADHD och AS själv ~

ledsen att jag inte skriver mer, men jag kan återkomma och se vad du har skrivit. :) det är lite för mycket för att jag ska hinna läsa allt just nu

PappaPuttePutin
6/6/14, 11:43 AM
#2

Mycket av det du skriver känner jag igen på mig,och jag har AS/ADHD..fick mina diagnoser vid 60 år fyllda..väldigt många i min släkt har AS och andra diagnoser,så visst kan du ha Asperger typ

Upp till toppen
Annons: