Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1307 ggr
sudniF
8/14/13, 6:18 PM

Hur håller man ihop som?

Ja hur gör man?

Hur orkar man? familj, 2 småbarn, sambo som halvt jobbar ihjäl sig, en gård som behöver säljas, nya som behöver ordnas på flera vis.

Jag handlar nu, jag sköter vardagsmarkservice, med nöd och näppe hårt drivet med självhat och dåligt samvete. Jag handlar mat fast det tär, det tär som tusan, jag kan inte läsa när jag är i en affär, jag får gå på syn minne av vad som borde behövas.

Bitvis använt mobilen för att fota det som behövs så det ska vara lättare att "översätta" i affären.

Sjukskriven sen, 08 går ut nu i slutet på augusti igen, ingen som helst kontakt med sjukvården, så trött och så mycket minnesluckor och jag vill bara inte mer.

Hur gör man? jag skulle ju enligt en KBT inriktad psykolog må såååå mycket bättre om jag klarade av att handla själv om jag tog ansvaret för det, tog makten om jag jobbade bort diverse vad hon anspåg var social fobi.

Men det har inte blivit minsta bättre, jag gör allt sånt, har gjort ett bra tag, men jag blir bara mer trött och sliten.

Annons:
Zaphix
8/14/13, 11:00 PM
#1

Ta kontakt med sjukvården igen!

Sjukskrivningen går ju ut och du behöver en ny verkar det som, alltså behöver du en läkare för det.

Sedan verkar du behöva någon att prata med som kan hjälpa dig att reda ut ditt liv och se om du kan göra det lättare för dig.

Hur ser det ut med medicinering?

Äter du något antidepressivt nu? 

Minns inte om du har ADHD, men har du det så äter du isf medicin mot det?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

sudniF
8/15/13, 3:45 PM
#2

Jadå jag har ADHD diagnos också, kom först. Har testat Ritalin till och från allt beroende på vad olika läkare tyckt och tänkt, så tilvida att det ens funnits läkare. ;) ingen som funderat på dos heller. Antidepressiva testades för kanske 3-4 år sen, hjälpte inte direkt och slutade med att när receptet tog slut fick jag tvärsluta. Fanns ingen läkare som brydde sig. Har försökt ta kontakt igen men det är bara på sin höjd ' Vi får se' Har även hört mig för med kommunen och hab. Kommunen har inte riktigt något som behövs/hjälper. Hab kanske men då krävs remiss från psyk. Egentligen måste jag bara försöka hitta nått sätt att bita ihop och orka tills barnen är stora. Måste bara

Zaphix
8/15/13, 10:39 PM
#3

Finns så många olika sorters antidepressiva att prova, kan ju ta tid att hitta rätt. Tycker du ska be om det igen när du får kontakt med psyk, för kontakt där igen behöver du nu.

Och be om att lägga energi på att hitta rätt dos centralstimulerande, det hjälpte mig mycket.

Har du ingen som kan ringa psyk åt dig och sätta lite fart på dom?

Har fått för mig att du tillhör samma landsting som mig, men kan vara fel ute där.. Isf kan pushning verkligen behövas för att sätta saker i rullning.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

sudniF
8/26/13, 8:47 AM
#4

Ja du, i din gamla stad var det nog lite bättre, det var är ju trots allt den stora, dit allt som dras ner här uppe skickas ;)

"Nej det centraliserar vi till…." :P

Påtryckningar har gjorts förr från min sambo, från min mamma, från BVC, från FK det hjälper liksom inte.

Upp till toppen
Annons: