Annons:
Etikettadhd-add
Läst 5027 ggr
bertine
2013-08-19 10:55

Concerta högpuls!

Jag har ätit Concerta i drygt 4 månader.

Jag upplever hög vilopuls, allt från 100-120, är det någon mer som upplever hög puls? 

Har inget högt blodtryck utan bara högpuls 🤫

Någon som vet om det ger sig med tiden?

Ni som äter Concerta va har ni för puls när ni medicinerar?

Annons:
tarotlasse
2013-08-19 13:30
#1

Concerta är ju ett central stimulerande preparat och kan höja pulsen.

Samma som när  man dricker mycket kaffe  elelr energie drycker mm så kan det också höja pulsen. 

Så egentligen inga konstigheter så prata med din läkare  om detta så din puls inte är för hög, En vilopuls på 100 - 120 låter lite för högt tycker jag.

Men kan ju finnas fler orsaker en bara Concertan så bäst att en läkare gör den bedömningen.

Lasse

Allamej
2013-08-19 15:20
#2

Min syster var tvungen att sluta med sin medicinering eftersom hon fick så högt blodtryck att hon riskerade hjärtat…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

PsyBlomman
2013-08-20 10:39
#3

Puls och Bt är i högsta grad väldigt individuellt.

När jag började ta Conserta mättes puls o bt före och efter tablettintaget (när det hade börjat frisättas. Pulsen var oförändrad på 63-64 bpm, däremot SJÖNK blodtrycket. Troligtvis beroende på att den inre oron och stressmotorn släppte på gasen.

Honestyisdead
2013-08-20 10:46
#4

Bertine går du hos läkare och gör kontroller?

bertine
2013-08-20 11:13
#5

Ja jag går på kontroller hos psyksköterska, hon säger att det inte är någon fara bara jag inte har högt blodtryck, & det har jag ju inte. >Men jobbigt att vara andfådd till & från hela tiden.

Tänkte om någon har det lika och om det går över med tiden?

Praefatio
2013-08-21 12:38
#6

Låter faktiskt som att du behöver säga ifrån. Det behöver inte vara farligt med en hög vilopuls men eftersom du upplever ett obehag så borde du få träffa en riktig läkare och diskutera alternativen. Efter fyra månader borde alla kraftigare biverkningar ha gått över och medicinen börjat bli "enkel att leva med".

Annons:
Upp till toppen
Annons: