Annons:
Etikettnät-vänner-sökes
Läst 3044 ggr
carmen556
8/20/13, 6:08 PM

Känner mig ensam

Det är så att jag har ett återkommande problem. Jag känner mig så ensam. Det kan tilläggas att jag har olika diagnoser, autism och bipolär sjukdom. Jag har vänner som jag tyvärr inte träffar ofta pga olika anleningar. En anledning kan vara att jag tror att dem inte förstår eller orkar med mig. Därför har dett lett till att jag inte har några nära vänner längre. Jag skulle vara glad och tacksam om det fanns någon med liknande problem och skulle gärna vilja ha kontak på t.e.x mail eller liknande :) Helst någon i 20-25 !

Annons:
zatanica
8/20/13, 6:36 PM
#1

29 åring här med ADHD och AS som inte heller kan påstå att hon har några vänner. Har min sambo sedan var det nog inte så mycket mera.

Känner mig en aning tragisk varje gång jag får för mig att jag vill hitta på något med någon annan än min kille. Går igenom telefonen och tänker til… nej just ja fans ju ingen man kunde ringa. Slutar ibland med att jag tar en fika med min mamma 😐

Ibland har man faktist behovet av att få vara med någon och dela tankar och sådant.

Så du får gärna snacka skit med mig 🤗

carmen556
8/20/13, 6:48 PM
#2

Åhh känner så igen det där :/ Inget kul o bara umgås med ens mamma och liknande. Jag förstår vad du menar, då jag oxå tycker det är viktigt med andra personer att snacka med :) men har du kik eller liknade chatt? :) kram

zatanica
8/20/13, 7:41 PM
#3

Hm har haft någon chatt på datorn men mins ej vilken då jag inte använt den på en evighe. Får kolla sedan, sitter med surfplattan just nu.

cc33314
4/19/14, 12:01 AM
#4

Om ni vill kan ni chatta med mig, jag har skype och kik, skicka ett pm till mig på iFokus, jag är en kille på 18 år som är väldigt pratglad och öppen, jag är väldigt mogen om det behövs.

carmen556
10/11/14, 11:54 PM
#5

Okej du får gärna skicka privatmeddelande till mig :) /Carmen

Anonym
Anonym
10/12/14, 8:34 AM
#6

Har ADD och AS vilket tillsammans med den sociala fobin har lämnat mig med en vän i verkliga livet och hundratals på internet.

Annons:
Anonym
Anonym
10/13/14, 2:14 PM
#7

Har AS.  Känner många men umgås bara med mamma och sambo. Har svårt att tycka om andra tillräckligt för att bry mig som man tydligen borde.

Maedry
10/15/14, 4:21 AM
#8

Jag har en diagnos eller två, men tycker det är bättre att bedöma folk utifrån hur de är eftersom folk med samma diagnoser ändå kan vara väldigt olika. Iaf så är jag alltid ensam. De två-tre jag passat allra bäst ihop med har ogillat och inte velat vara vän med mej mest på grund av att jag inte haft några andra vänner, sen så har för långt avstånd varit ett problem för några så att det inte fungerat på grund av det, och alla övriga brukar det inte leda nånstans med även om man pratar i ett par månader, eftersom man helt enkelt inte klickar tillräckligt bra antar jag. Jag har svårt för att få annat än väldigt nära och intensiva vänner, och är ju lixom inte alltid det blir så.

Så, de senaste tre åren har jag bara ägnat sådär fem timmar totalt åt att umgås med någon vän i verkligheten, vilket är ganska trist eftersom jag är supersocial och gärna skulle umgås med andra dygnet runt.

(Inte maila/skriva med andra dygnet runt däremot, det hade blivit lite för tidskrävande, tycker generellt det räcker med typ ett mail om dagen). :D

Lakeside
10/15/14, 3:25 PM
#9

Jag känner mig ofta ensam och så har det alltid varit mer eller mindre. Jag tror det också har lite att göra med "krav" utifrån att man ska vara si, göra så, ha många vänner osv. Ibland föredrar jag att vara för mig själv för jag känner mig nästan mindre ensam än bland folk, värst är det såklart med människor jag inte klaffar med och/eller är på helt andra ställen i livet. Jag tror att det alltid kommer vara såhär men åtminstone för mig så kommer det i vågor vilket också innebär att det går över men ibland är det jätte jobbigt. Jag tror det är viktigt att se saker för vad de är även relationer. Alla behöver inte bli ens bästa vän och ibland så blir man bara bekanta men det kanske inte gör så mycket. Många människor kommer och går i livet och ofta finns det fantastiska människor där man minst anar det. Jag har börjat inse att saker nästan aldrig blir som jag tänkt mig men i slutändan löser det sig ändå.

I ditt fall låter det som du står i vägen för dig själv för att du tror att du är problemet, tro mig jag gör så ofta också men när jag berättar det för folk tycker dom inte alls att det stämmer. Jag skickar ett pm till dig :)

zickan
10/30/14, 9:44 PM
#10

Haft liknande problem hela mitt liv. Har det ännu. Har svårt att skaffa vänner och behålla. Har några få som verkligen är guldklimpar för mig. Men sedan finns det vissa hinder med att lyckas ta sig till dom eller få dom att komma hit. Så livet är ofta ensamt. 
Själv boende i västerås och nu 30. Dock mentalt är jag mer som 25.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zatanica
11/3/14, 8:24 PM
#11

Nämen hej zickan 👋, kul att se dig här. Vet inte om du minns mig, du tog över mina sibiriska jordekorrar Troll, Freja och Nemi.

zickan
11/4/14, 1:56 AM
#12

#11 det mins jag :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

carmen556
11/5/14, 5:50 AM
#13

#8 skriv gärna ett mail till mig och gärna ni andra oxå :) kram kram på er!

Annons:
Upp till toppen
Annons: