Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1377 ggr
Tintin82
8/21/13, 10:02 PM

Ångest!

För fyra år sedan ungefär fick jag diagnosen ADD/AS och jag har en fråga. Ni som har denna diagnos hur har ni det med ångest och depressioner??jag har aldrig efter min diagnos haft det men nu kan jag då och då känna mig lite deprimerad men det kanske också kan vara så att jag är trettio och jag tycker att mitt liv skulle se lite annorlunda ut. Men min fråga är ni som har min diagnos kan ni ha depressioner/ångest och vad gör ni då??

Annons:
[Ulvrot]
8/22/13, 9:41 AM
#1

Jag har förvisso sällan ångest nuförtiden, och känner mig sällan deprimerad. Men hela min uppväxt är en enda stor ångestbomb och har även i omgångar varit deprimerad. För mig har det varit jätteviktigt att dels komma ut och gå. Helt enkelt röra på mig så alla trevliga vätskor etc kommer igång i kroppen. Sen har det alltid varit extremt viktigt att ta reda på VARFÖR jag har ångest eller känner mig deprimerad, annars är det svårt att göra något åt saken. Mindre stress är en given faktor i det hela för att komma upp ur det dåliga måendet. 

Om du känner att livet inte blev som du hade tänkt dig, så bör du fundera på hur du skulle vilja att ditt liv ser ut och vilka vägar du kan gå för att nå det målet. Ofta överskattar vi oss själva i vad vi ska hinna med under en dag, men underskattar oss själva i vad vi kan hinna med att åstadkomma under en hel livstid.

Honestyisdead
8/22/13, 2:05 PM
#2

Alla kan ju ha ångest och depressioner, så även vi med sådana diagnoser.

Folk med AS har jag hört ofta har perioder med depressioner, speciellt innan diagnosen. Detta kan bero på att man har svårt att passa in, folk har lite eller ingen förståelse för ens problem och så vidare.

Jag har ångest till och från. Gör inget speciellt åt det.
Låter det passera.

[reunion]
8/22/13, 9:22 PM
#3

Har Asperger och har haft mycket ångest och depressioner under hela mitt liv.

Upp till toppen
Annons: