Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1657 ggr
nikkaluokta
9/11/13, 9:48 AM

Arg å grinig...

Ätit Concerta i ca 1, 5 månad nu… Jag är arg arg arg eller grinig å deppig! Känns inget vidare… Sover gör jag lika illa som vanligt… Måste ibland ta en powernap på eftermiddagen för att orka… Ska det va såhär?!

Annons:
Honestyisdead
9/11/13, 9:52 AM
#1

Jag kunde inte äta Concerta. Mådde illa varje eftermiddag och kväll, hade ständig huvudvärk och blev deprimerad och fick ett hemskt humör. Vet inte hur lång tid man ska ge det. Jag gav upp efter några veckor, tyckte inte det var värt det. Prata med din läkare, ändrad dos kan förbättra det.

BosseBo
9/11/13, 9:09 PM
#2

Hur stor dos är du uppe i? Jag har varit arg, uppstressad och extremt dåligt tålamod hittills. Speciellt på em/kväll. Har ätit dom i 2 veckor endast. Idag började jag med 54 mg på morgonen och jävlar vad illa jag har mått! Fy! Har du känt av nåt sånt? Jag har lika som du suttit här och funderat hur länge man ska ge det…men antar att iaf jag lär testa lite längre. Tycker också du ska prata med din läkare. Lycka till! #1 Tar du nån annan medicin nu som funkar bättre för dig?

Honestyisdead
9/11/13, 9:13 PM
#3

2 nej, äter ingen medicin. Ville inte mer efter upplevelsen med concertan.

BosseBo
9/11/13, 9:14 PM
#4

En annan fråga till er, känner ni er klarare i huvudet? Mitt huvud känns som att det är fyllt med bomull. Tappar ord när jag ska prata, glömmer hur jag ska göra saker (som jag egentligen kan). Känns som jag blivit "ännu dummare" än innan ;) Glömmer även viktiga grejer, som möten och så… Känns skumt!

BosseBo
9/11/13, 9:14 PM
#5

#3 Det kan jag förstå!

Zaphix
9/11/13, 11:00 PM
#6

#4: Tappar ord gör tyvärr jag med, vilket medför att jag blir nervös när jag ska prata med folk. Då tappar jag såklart mer ord.. Ond cirkel.

Men i övrigt är mitt huvud klarare. Det snurrar långsammare och jag hinner uppfatta omgivningen. Har fått ett filter så jag kan sortera intrycken, allt kommer inte bara emot mig längre.

Concerta och Ritalin har hjälpt mig otroligt mycket.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
BosseBo
9/12/13, 7:05 AM
#7

# 6 Ok, då kan man räkna med att det med orden kanske blir bestående då ;) Vad skönt att du blir hjälpt av medicinen, jag tror jag behöver påfyllning med Ritalin också så småningom. Concertan håller inte så länge i kroppen ;)

Upp till toppen
Annons: