Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1139 ggr
nikkaluokta
9/24/13, 3:57 PM

Trött trött trött...

Jag fattar inte varför jag är så trött jämt… Det är inte kul alls! Det har alltid varit så… Kommer väl va så jämt… Finns det verkligen inget som kan få en sån tröttmössa som mig att orka? Oftast måste jag sova 1-3 tim på eftermiddagen för att orka å det går inte alltid vilket reulterar i att jag blir en riktig "pain in the ass" :'-( Jobbar heltid, har 2 barn på halvtid, tränar 4 ggr i veckan… Umgås sparsamt med släkt/vänner då det kör slut på mig efter bara nån timme! Vill orka MER för att kunna mysa fullt ut med min sambo å mina barn när jag har dom! Har diagnosen ADHD med inslag av Asperger/Autism… Har provat Medikinet å Concerta… Nu ingenting! Ska ev få prova Strattera… Fått Sertralin nu…

Annons:
M A N I N A N
9/25/13, 7:02 AM
#1

Kanske bra gå till vårdcentralen och lämna blodprover bara för att utesluta tex järnbrist. Så att du säkert vet att orsaken till tröttheten är ditt mående och inte något fysiskt.

.m.m
9/25/13, 8:08 AM
#2

Håller med nr1. Beställ tid på vc och berätta hur du upplever din vardag. Du kommer nog få ta lite blodprover. Järn och d-vitaminbrist tex är vanligt och har båda trötthet som symtom.

Jebie
9/25/13, 10:38 AM
#3

Hej! Jag har en son på snart 3 år. Att ha barn upplever jag tar väldigt mycket mer energi än innan man fick barn. Innan jag fick barn funkade mitt liv hyfsat utan medicin, för då kunde jag sova då det passade mig, exempelvis ligga på soffan ett par timmar mellan kl 16-18, och behövde inte lägga fokus och koncentration på någon annan utanför mig själv. Har du bytt jobb nyligen eller gjort någon annan förändring i ditt liv som kräver mer ökad koncentration från dig? Detta att tvinga sig att försöka hålla fokus tar extremt mycket energi och gör i alla fall mig helt slut på eftermiddagen. Håller med föregående inlägg om att du kan göra lite blodprov, kolla blodsocker, järnvärde, strumaprov etc. Kanske kolla över kosten, att du får i dig tillräckligt med näring, du tränar ju en del också. Varför fungerade inte Concerta för dig? Mådde du dåligt? Utan medicin känns det som jag sovit max 2-3 timmar på natten och inte 7-8 som jag egentligen gjort. Sedan suger diverse saker en massa extra energi. Som känslan av att inte ha kontroll över vad som sker, dels pga egen dålig planering och struktur, men även pga alla oförutsedda händelser. Du kanske oroar dig över något? Sker det förändringar i ditt liv som du ska försöka anpassa dig till nu, det tar massa energi och gör en extra trött enligt min erfarenhet. Hoppas du får hjälp och att du får lite mer energi snart!

Upp till toppen
Annons: