Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2699 ggr
Jag Själv
10/7/13, 8:00 AM

centralstimulerande (concerta)

Jag har både asp och ADD. Alltid haft problem med närhet, sex och förhållanden. Något som ger mig panik, ångest och inlåsthet. Börja med Concerta för några veckor sen. Är nu uppe på 54mg om dan. Fungerar bra för mig. Nu till sak. Sex;) något jag aldrig gillat eller uppskattat. De flesta säger, och vad jag läst får en minskad lust. Inte jag. Håller på att explodera. Jag brinner å pullserar. Hoppa nästan på min vän inatt. Vart mycket krävande att ta mig i kragen de senaste dagarna. Inatt sov min kommpis över och jag har legat vaken hela natten. Somnade jag korta stunder drömde jag sex. Fler som har det lika med centralstimulerande? Min kropp skriker sex, men mitt huvud säger NEJ….

Annons:
Niclas87
10/10/13, 3:00 AM
#1

Oh ja absolute dopamin du vet:P

Jag Själv
10/12/13, 6:58 PM
#2

Är det här övergående? Kan ju inte gå runt å va små tänd hela dagarna🤪.

Jag tror att jag kommer att öka dosen till nästa besök hos min psykolog. 

Kommer sexlusten att öka till mer då?☔️

Hahahaha det här är det knäppaste jag vart med om i hela mitt liv (med ett litet leende på läpparna trotts allt😘)

För övrigt. Jag gav efter för mig själv och hoppa på min vän 🤫

Zaphix
10/12/13, 10:19 PM
#3

Sluta ta medicinen omedelbart om du inte kan låta bli att hoppa på folk när du tagit den.

Hoppas du skämtar, men isf är det inte ens roligt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Niclas87
10/18/13, 12:14 AM
#4

Det blir bättre närt du ställt in dig på den.

Jag Själv
10/30/13, 12:02 PM
#5

Jag hoppar inte på folk;) men jag har och min kompis har otroligt massa me sex :P och han vet att det inte blir mer än så. Han känner mig mycket väl. Vi hade ett kort förhållande för några år sen oxå och sen blev det bara vänner med tiden. Har inte mått så här i hela mitt liv. Att faktist kunna njuta av att någon tar på mig lr sex. Förr har jag haft sex för annans skull och bara väntat på att det ska vara klart. Jag hoppas att sexlusten ska minska. För som jag känner nu kan inte fortsätta. Ska träffa min läkare imorgon. Vet bar inte hur jag ska börja och ta upp det 🤔

tarotlasse
10/30/13, 3:28 PM
#6

Concerta och  andra  centralstimulerande preparat kan lika gärna öka lusten som att  det kan försämra lusten.

Vi mäniskor fungerar väldigt olika på CS.

Jag har själv väldigt stor sexual drift men den minskar med Concerta.

i Fass kan man även läsa att det kan både öka lusten men  det  kan även minska lusten.

På den tiden  jag missbrukade CS så kunde det variera väldigt mycket från gång till gång.  

Vissa gånger blev man brunstig som en tjur andra gånger så fungerade det inte överhuvudtaget.

Så det här hur man reagerar sexuellt  är så olika från CS preparat från CS preparat från person till person och från gång till gång.    

Lasse

Annons:
Upp till toppen
Annons: