Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1175 ggr
Fridborg
10/12/13, 5:12 PM

Tagga ner?

Hej!

Jag är alldeles för upptaggad. Har varit ganska nere ett par månader och har hittat tillbaka till glädjen, men nu kommer det för mycket på en och samma gång.

Jag har ADHD och kan inte ta några centralstimulerande eftersom jag är för känslig, och nu sitter jag är lika "uppåttjackad" som när jag tog Concerta första gången, men jag är fullkomligt nykter på alla sätt och vis!

Muntorrhet, ryckningar i fingrarna och hjärtklappningar. Låter som ångest kanske, men det är tvärt om! 

Jag ska ut ikväll och vill gärna lugna ner mig innan jag tar den första ölen. Har ni några egna knep hur man taggar ner?

Annons:
fluffymind
10/14/13, 5:54 PM
#1

Det här är nog inget bra råd, men jag själv brukade tagga ner med just en öl eller två… Fungerar det inte så för dig är det ju oturligt. En annan väg, nyttigare tror jag, vore att ta ut sig ordentligt, springa skiten ur sig eller gå på ett gym och lyfta en massa skrot. Funkar också på mig, jag vet inte om det är muskeljobbet som sådant, eller om det är koncentrationen som gör det.

Zolah
10/15/13, 12:00 PM
#2

Jag  brukar göra nåt mentalt ansträngande eller något som får mig att koppla bort för att det kräver lite concentration, tex spela ett spel på telefonen eller liknande. Även att ta en kort intensiv springtur kan funka ( även om man ser ut som ett mongo xP )

Upp till toppen
Annons: