Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2252 ggr
gunillapower
2013-10-23 09:35

ångest an concerta?

Jag har nyligen börjat med Concerta för min ADD och gick för ca en vecka sedan upp på 36 mg äter även venlafaxin (150 mg) för GAD. nu börjar ångesten krypa på mig och undrar om någon har varit med om det samma. Kan det vara biverkning av concertan? Går det över? I övrigt har jag inga biverkningar och märker god effekt om dock inte helt wow:)

Annons:
Honestyisdead
2013-10-23 13:59
#1

Jag fick sluta med Concerta för jag blev väldigt deprimerad av den.

mrsmrs
2013-10-23 14:05
#2

Jag har egentligen inget svar men när jag hörde från 36 till 54 så var det två dagar av grov jävla panikångest, speciellt när medicinen höll på att gå ur. Jag gick då ner till 36 (inrådan av läkare såklart) i några dagar. Ett par dagar senare, när min sömn, mat och liv i allmänhet var lite stabilare så provade jag att höja igen. Detta var i början av veckan OCJ det känns redan mycket bättre än förra gången! Dessutom så ser jag till att käka frukost innan jag tar tabletten, vilket jag tror underlättat en hel del. Snacka med läkaren, och gör höjningen när andra faktorer i vardagen (ex. Sömn, mat) är relativt stabila/ej katastrofala. Se tiöö att hålla dig sysselsatt och stimulerad under höjningen också! Det underlättar mycket för mig! Ångest kan ju vara en (ofta övergående) biverkan men man kan försöka underlätta det lite i alla fall :)

mrsmrs
2013-10-23 14:05
#3

Har också GAD kanske jag ska nämna:)

Zaphix
2013-10-23 22:17
#4

Har också GAD med inte märkt någon skillnad i ångestnivån av concertan. Äter Lyrica mot ångesten, hjälper en massa.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Stressfia
2013-10-24 08:06
#5

Jag blir också deprimerad av Concerta! Samt ökad ångest och stress :(

[Holabalo]
2014-04-07 11:54
#6

Prova ett Fibertäcke, det är jättebra! Mot oro och ångest och sömnproblem!!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: