Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 516 ggr
LillPom
2013-10-24 11:41

Gymnasiet funderingar och råd

Hej alla !

Jag är så besviken och förvirrad just nu.

Jag bytte skola mitt i 3an just för att den andra skolan skulle inte funka för mig. Så jag hitta en skola som hade precis de jag egentligen ville gå.

Så när jag kom dit gick de super bra, blev klar med många kurser och kände att detta var toppen!

Då jag missade mycket i 3an så bestämde jag mig för att jag ville ha ett år till.

Då jag har ADD så krävdes de ju lite mer planering osv…. När allt funkade så var de så att jag hade måndag möte och fredagar var redovisning av arbetet.

Fasta tider och bra med kommunikation om vad jag skulle göra.

Denna termin började riktigt dåligt! Först visste jag inte när jag började.. jag fick fråga min mentor själv om en tid… Sen så var inget klart om vart jag skulle vara eller hur jag skulle gå tillväga med matten.

De tog 2 månader innan något typ började…. då kunde jag inte vara i en befintlig mattegrupp då de var för långt före…. Så nu får jag göra mycket mer själv. 

Skolan glömde också rapportera till CSN att jag studerade… och de tog 2 veckor innan de lämnades in någon rapport… De är rena mardrömmen för mig! Jag känner mig så stressad och bekymrad! Och nu får jag veta att jag kanske inte får gå kvar på skolan i vår utan att allt ska vara klart till jul?! Men de är först nu som skolan börjat enligt mig…. Och jag har sagt att jag måste ha rutiner jag måste ha bestämda tider! Men får fortfarande kom imorgon?? Jaha när?! Sen när jag kommer så är de ofta upptagna så jag får vänta kanske 1 timme… Allt detta gör de svårt för mig att planera annat i hemmet också.

Så jag undrar kan de verkligen sparka ut mig ?! Jag känner att de har varit så slarviga och jag vill ha samma som alla andra elever. Känner inte att mitt bekymmer blir taget på allvar.. min arbetsterapeut har varit på skolan och pratat med dem men de händer inget.

Jag vet inte vad jag ska göra…

Annons:
Upp till toppen
Annons: