Annons:
Etikettadhd-add
Läst 6492 ggr
Tintin82
2013-10-26 07:44

Rökning/concerta

Diagnos ADD/As och jag tar Concerta. Nu har jag problem med rökning kan komma hem från jobbet och sätta mig på balkongen och bara stress röka men här kommer det konstiga det har nu gått några dagar då jag inte har haft Concerta ska hämta idag och då är jag inte det minsta röksugen är det inte konstigt

Annons:
fluffymind
2013-10-27 16:29
#1

Jo, jag äter också Concerta och har upplevt att jag blivit mer aktiv och, i mitt fall, mindre stressad (antagligen för att jag hinner med mer när jag nu är så jädra aktiv). Olika ovanor, som t.ex. sötsnaskande och småätande i största allmänhet har jag haft enklare att sluta med, men just tobaksbruket bara ökar. Jag snusar som funnes det ingen morgondag.

Dagar jag inte tar Concerta, snusar jag mindre. Låter som ett ämne för forskning :-)

dropitnow
2013-11-01 13:45
#2

Exakt lika för mig!

När jag inte tar Concerta kanske jag röker 1-2 cigg på en dag. Men när jag tar Concerta så måste jag ha mina 3 morgoncigg sen blir det mindre under dagen men som sagt är inte alls röksugen utan Concerta =).

mrsmrs
2013-11-01 17:11
#3

för mig var det tvärtom mkt lättare att sluta röka/snusa när jag började med Concerta. det "psykiska" beroendet försvann helt eftersom jag inte var lite rastlös längre. tuggar dock fortfarande nikotintugummin en del men lär trappa ner på det också snart :) alla är väl olika liksom :)

Maddis76
2013-11-20 22:42
#4

Jepp röker alldeles mycket mer sen jag började med Concerta!😁

fuckmybrain
2013-11-21 08:42
#5

Jag blev enormt rök sugen på Concerta. Lika med kaffe. Men bytt till Ritalin depå igår och upplever mindre röksug nu men det kommer kanske med dos ökning. Har två teorier på varför detta uppstår 1. Pulsen ökar av Concertan och kroppen gör sig av med nikotinet mycket snabbare. 2. Centralstimulerande ökar röksug i sig. Lika för mig med alkohol, röker som en dåre när jag börjar bli på pikalurven.

Upp till toppen
Annons: