Annons:
Etikettmedia
Läst 2662 ggr
Disturbed-Angel
2013-10-31 00:28

Är jag ett ruttet äpple?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter Greger von Sivers uttalande om att alla "problembarn" så som exempelvis pojkar med ADHD, är "cancersvulster" och "ruttna äpplen ställer jag nu frågan.

Är jag ett ruttet äpple?

Jag blir så arg när jag tänker på hur illa behandlade vissa barn blir i skolan. Allt fler resursskolor läggs ned och samtidigt förvägras många barn plats på "de bra skolorna" på grund av till exempel diagnoser. 

Vad kan man göra åt sådant här? Finns det överhuvudtaget något vi kan göra för att ge alla barn den bästa möjliga skolgången?

Annons:
zatanica
2013-10-31 09:32
#1

NÄ inte ser du ut som ett ruttet äpple inte, aldelses för snygg för det 🙂

Vet inte vad man kan föra, hade önskat jag fått gå i en skola där man sett till varje individ och tagit vara på deras intressen och utvecklat dem samtidigt som man lagt ner krut på det som man hade svårare för, tyckte var mindre roligt. Kanske enda lösningen är att skapa en egen skola utefter vad man vill att en skola ska kunna erbjuda

silversol35
2013-10-31 11:20
#2

Vilket trams! (inte inlägget utan uttalandena av "experten") Ingen är ett ruttet äpple!

Får man bara de rätta förutsättningarna så har alla människor möjlighet att visa sina goda sidor.

fluffymind
2013-10-31 12:57
#3

Jag är ganska rutten, men jag värjer mig mot att bli kallad äpple.

Blodfot
2013-11-02 13:49
#4

ingen är ett ruttet äpple!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

silversol35
2013-11-02 14:38
#5

Och vad är det egentligen som säger att barn med exempelvis ADHD inte är studiemotiverade? Är ju i så fall undervisningen som bör bli roligare och mer intressant.

Tur att den där gubben har sålt sin skola, om jag fattar rätt av artikeln…

Cahira
2013-11-04 23:49
#6

Min röst ligger på att den trångsynte är det ruttna äpplet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: