Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 2914 ggr
HannaM
2013-11-12 11:37

Hallå, vilka är ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er, alla som är här inne. Jag har tidigare varit väldigt aktiv och är en av dom som hängt med härinne riktigt länge men senaste året eller två har jag inte haft drivet, orken och lusten att delta och jag har bara kikat in lite sporadiskt då och då. Alltså har det tillkommit en hel del nya människor som jag inte känner igen och jag är lite nyfiken, vilka är ni?

Jag kan väl börja med mig själv. Jag är Hanna, 27 år och bor i en av stockholms västra förorter. Lägenheten delar jag med min man som jag varit tillsammans med i elva år nu och våra för tillfället fem illrar. Jag har varit hemma och sjukskriven (numera med aktivitetsersättning) dom senaste sju åren pga diverse psykiska problem och har under den tiden hunnit utredas två gånger, först var det ADHD som var på tapeten och den diagnosen ställdes strax efter att jag fyllt 22 och nu i år har jag efter två års väntetid blivit utred för Asperger och fick även den diagnosen.

Jag försöker för tillfället hålla mig någrlunda över ytan och göra sådant som är bra för mig och som får mig på något bättre humör men är långt ifrån arbetsmarknaden i dagsläget och det är ju rätt segt. Känns som jag mest är ett problem i samhället som tar upp tid, pengar och resurser. Det som gör mig aningen gladare är naturligtvis min man och illrarna (familjen alltså=)) och klättring.

Sedan gillar jag att läsa, choklad, vara ute i naturen, träna, åke skidor (nerför), te i stora mängder och sköna kläder. Är det någon som undrar något får ni hemskt gärna fråga.

Det var det om mig, nu är det eran tur, jag är så nyfiken!

Annons:
zatanica
2013-11-12 11:51
#1

Oj 11 år det var imponerande…säger hon som varit tillsammans med sin kille i 10 år nästa år 😃

Har ju också hängt här ett bra tag men är också lite inaktiv i perioder.

Är just 30 år fyllda, fick min ADHD diagnos i maj 2011, ett år senare blev det även en aspergerdiagnos på det. Bor mellan Nyköping och Norrköping i Södermanland i ett hus på landet med sambon, fyra katter, fyra kaniner och ett gäng dammfiskar och husflugor. 

Har typ varit arbetslös sedan jag slutade gymnasiet 2002, men haft två sommarjobb och lite tim vik. Har pluggat endel på högskola och universitet de senaste åren men är nu arbetslös efter att min aktivitetsersättning gått ut. Den fick jag så fort jag fick min aspergerdiagnos. Hade önskat man kunde fått förlängt ett år så jag hunnit prova på att hitta min plats i arbetslivet och kommit ut på arbetsmarknaden.

Försöker nog lite som dig Hanna att typ hitta mig själv och vad jag mår bra av och acceptera sig själv så som man är och förhoppningsvis få några fler att göra samma sak.

Gillar att läsa, vara ute i naturen, djur, sticka och pyssla, spelar även world of warcraft till och från. Var riktigt nördig med det när det kom och ett par år fram. Gillar även att fota och skriva.

jen83
2013-11-12 13:40
#2

Hej Hej jen heter ja, 30 år nys fylda, 5 barn 3 söner å 2 dötrar :) bo i Vadstena i Östergötland :) Trefade min sambo fö ca 5 år sen ja ha sönerna sen inan å flikorna e våra jemensama :) ja ha ADHD å mistenkt AS men int velat utreda mej redit :\ jobade fram til dec -12 då ja fik svår stroke å siter sen des halvsidesfölamad i rulstol hema sjukskriven! 4 av mina 5 barn bo hos mej på heltid å min elsta bo hos sin pappa! Två av mina söner (dom som bo hos mej) ha adhd/as samt den ena Ha even mildare autism så d fins at jöra her hema :) Mina intresen e familjen, väner, musik,träna :) Ja vet int riktit va man ska skriv mer :)

zatanica
2013-11-12 13:51
#3

Får man fråga hur det kom sig att du fick stroke? 

Låter som du har att göra både med dig själv och alla barnen 🙂

Vad har du jobbat med och hur har det gått att jobba för dig, nyfiken mest för att jag försöker komma ut på arbetsmarknaden.

jen83
2013-11-12 14:31
#4

Ja du ja vet int hel orsak enu til stroken men ha nån sjukdom som påverkar sen ha ja myke sånt i slekten så erftligt e en orsak! Sen stres å sånt Jo men at joba funk ok i perioder, ja må best at va syselsat, funkar best under stres men nu fösöker ja at lev lite minre stresit då min järna int ork d lengre, Ha efte den stora stroken hat fler små propar i järnan å even i anra delar av kropen så fösöker varv ner nu fö tid :-) Men d e nog myke från person til person ala e Vi ju olika individer, Hur kener Du selv för at koma ut i arb liv?

zatanica
2013-11-12 14:43
#5

Ja ta hand om dig själv o ta det lite lugnt, men får nog också mest gjort om man har lite press på sig 🙂

Oj för o komma ut o jobba, vill nog inget hellre, samtidigt som jag nog är livrädd för allt vad det inebär, fikaraster, luncher, kommer jag komma ihåg vad jag ska göra, kan jag tillföra något eller kommer jag bara finnas till. Vilket jag inte tror egentligen för jag vet att jag gillar att lära mig nya saker och hålla igång, men ändå så kan man f panik vid tanken på att gå upp tidigt varje morgon, iväg o jobba hem o städa äta o sova resten av livet.

jen83
2013-11-12 15:02
#6

Kener ijen den kenslan Men ja tro på de her at starta lugnt å testa sej fram å sakta gå up i tid :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: