Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1708 ggr
morbid-doll
2013-11-18 20:51

ny här =)

hej hej. jag heter Anna och ensamstående mamma. jag är nu 30 år.. efter 30 år har jag nu påbörjat utredning ang adhd/add och asperger…  tänk om jag hade fått denna utredning tidigare när jag tex gick i skolan.. då kanske det hade gått bättre där? jaja  nu så ska det iaf bli spännande och se vad dom kommer fram till.. uredningen ska vara klar till jul.. sen får jag ta ställning till om jag vill medicinera mig eller inte..  mkt att fundera på =) så jag vill kika runt här och se era historier och åsikter=)  // mvh anna

Annons:
indra-bus
2013-11-20 17:58
#1

Hej Anna!

Välkommen hit. Jag heter Åsa o har ADHD o en dotter med ADHD o apberger.

En pojkvän med ADHD.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

HannaM
2013-11-20 22:33
#2

Hej=)

Jag heter Hanna och har funnits med härinne rätt länge även om jag varit minst sagt lågaktiv under en period nu. Jag har nyligen (27 år gammal) fått min aspergerdiagnos och för fem år sedan fick jag adhd-diagnosen. 

Jag hoppas du kommer trivas härinne hos oss och kom ihåg att det bara är att fråga om det är något särskilt du undrar.

fuckmybrain
2013-11-21 09:09
#3

Hej. Jag är en 30 plus ensamstående mamma som nyligen börjat medicineras. Concerta i början men nu Ritalin depå. Jätte tufft att prova mediciner när man har barn. Speciellt när man stöter på psykiska biverkningar. Aggressivitet, ångest, panikångest, depression. Så ja du har rätt, mycket att fundera på! Mitt tips till dig är att läsa på och fråga fråga om du funderar över nå. Utan denna sajt hade jag nog inte orkat så här långt ens. Lycka till och fortsatt trevlig dag.

morbid-doll
2013-11-21 21:23
#4

tack=)  ja jag har juh läst att man inte ger Concerta till vuxna eller till nån med ångest å depp problem.. å jag känner att jag inte vill utsätta henne för detta.. ja d får jag diskutera på det sissta mötet.. har en dag kvar med massa tester sen ska dom prata om mig och den 17 december ska jag få "dommen".. jag hoppas dom sätter rätt nu och att jag får medicinering.. för ibland blir jag trött på mig själv..tänk då vad min omgivning måste tycka när jag e uppskruvad och allt går i 3000 km/h  =)

HannaM
2013-11-22 14:52
#5

Åh, dom ger allt som oftast centralstimulerande. Det är väl om man har en tidigare drogproblematik som dom kan vara lite försiktig (ibland). Jag blir närmast jagad genom korridorerna av läkare med Concerta (ja ok inte riktigt men det känns så ibland) och då har jag ändå massvis av dom problem som gör att man ska vara försiktig med eller undvika att sätta in cs. Det är ju att väga för och nackdelar mot varandra och generellt är läkare rätt flinka med att skriva ut piller av olika sorter.

morbid-doll
2013-11-25 18:59
#6

ja jag får väll helt enkelt prata med dom imorn..och den 17e.. men med tanke på att jag är hennes enda trygga punkt kan jag inte få massa ångest å bli dålig så jag inte fixar å ha hand om henne.. då får dom se till å sätta in nått annat om d visar sig att dom prompt ska sätta in Concerta å jag inte fixar biverkningarna..

Annons:
Upp till toppen
Annons: