Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1549 ggr
lisasss
2013-11-25 10:37

Medicin på kvällen?

Vet att vissa käkar Strattera på kvällen, men är det någon som äter eller har ätit centralstimulerande på kvällen också?

Tar equasym på dagarna men efter den går ur kroppen blir ju skallen som en torktumlare igen och detta gör att jag somnar så jäkla sent hur trött jag än är. Ligger och tänker och funderar på helt oväsentliga saker, vilket leder till att jag måste googla massa skitsaker, vilket leder till att jag fastnar i telefonen och inte somnar förrän jag vet svaret på det jag funderat på.

Känns ju som att man blir pigg av centralstimulerande men om det lugnar ner sig i huvudet borde man ju också kunna somna tycker jag, någon med erfarenhet?

Annons:
skandinaV
2013-11-25 11:58
#1

Har samma fundering som du TS. Får oxå en torktumlar-hjärna på kvällarna och ligger bara och funderar,egentligen på en massa oväsentliga saker.  men jag undrar har du ett bolltäcke?  Jag tar ingen medicin på eftermiddagen/kvällen då jag har haft en historia med insomningsproblem/sömnproblem. men tänkte kolla med min läkare om ja kan få fylla på med en svag dos på eftermiddagen.

lisasss
2013-11-25 14:35
#2

#1 -  Jag har ett bolltäcke men använder det dock inte för tillfället. Blir så jäkla varmt med det samt att nu när jag har pojkvän så blir det inte så mysigt med en massa bollar i vägen. Kanske får prova sova med det igen ett tag, men har för mig att det inte funkade så bra på mig.

Zaphix
2013-11-25 22:51
#3

Jag äter Ritalin på kvällen för att jag ska kunna varva ned och sova. Jag blir mycket lugnare och mer avslappnad med Ritalin, viket ju adhd'are blir, så då tar jag den även innan sovdags.

Äter centralstimulerande hela tiden under min vakna tid, ser till så att jag aldrig får ett avbrott ifrån den.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

lisasss
2013-11-26 11:35
#4

#3 -  fan vad skönt det lät, att aldrig ha torktumlaren menar jag. Men blir du inte pigg av ritalinen då? Sover du bättre, sämre?

Zaphix
2013-11-26 20:46
#5

#4: Blir inte pigg av Ritalin, mer samlad energi. Jag är inte överallt samtidigt både fysiskt och i tankarna, utan är mer fokuserad och harmonisk.

Jag har så mycket energi annars, så blir snarare dämpad av ritalinet. Jag har alltså ADHD, definitivt med hyperaktiv-delen.

Skulle jag få mer energi av Ritalin skulle jag inte ta det, jag har inget behov av extra energi.

Sover inte bättre, men har lättare att varva ned innan jag ska sova. Äter alltid sömnmediciner innan jag ska sova, så har alltid mindre lätt att sova, men utan ritalinet kommer jag i säng senare.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: