Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 844 ggr
Anonym
Anonym
12/7/13, 4:39 PM

Varför?

Varför tror alla att när man inte orkar något så är man lat? Ibland blir jag så trött på allt, föräldrar allt! Just nu vill jag bara dö…

Ps:vet inet vilken katigori!

Annons:
M A N I N A N
12/8/13, 7:30 AM
#1

Omgivningen saknar tyvärr ofta kunskap. Om du mår så dåligt att du bara vill dö kanske du har en depression. Då försvinner ofta ork och motivation. Inte säkert alls att föräldrar förstår det. Barns och ungdomars depressioner tar sig andra uttryck än vuxnas så även om man som vuxen har egna erfarenheter av depressioner så känner man inte igen symtomen hos sina barn. För egen del tog det 2 år tills jag förstod att mitt ena barn var deprimerad. Hon skar sig dessutom. Jag hade ingen aning. Det var först när hon kom i kontakt med vården som detta upptäcktes. Jag märkte inte heller att mina andra döttrar mådde dåligt. Båda skar sig och den ena är också kanske inte deprimerad men nedstämd och har ångest. Det är viktigt att du får hjälp. Det kan du få hos elevhälsan, ungdomsmottagning (där kan man få bra samtalskontakt) eller bup. Finns säkert flera ställen också.

Upp till toppen
Annons: